اجرای طرح احداث ۳۰۰ واحد صنعتی در ۳۰۰ نقطه کشور

۰۶م اسفند ،

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای اجرای طرح احداث ۳۰۰ واحد صنعتی در ۳۰۰ نقطه کشور روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های سراسر کشور را دعوت به همکاری کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، غلامرضا شافعی – رئیس هیات عامل ایدرو – در این باره گفت: امروز مدیران صنعت، معدن و تجارت استان‌های سراسر کشور دعوت شده‌اند تا این طرح را با آن‌ها در میان گذاشته و همفکری و مشاوره کنیم، زیرا این همکاران از مزیت‌های استان‌ها اطلاع دارند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم در هر استان ۱۰ طرح به اجرا درآید که عموم زمینه‌های صنعتی اعم از صنایع تبدیلی کشاورزی، صنایع قطعه‌سازی خودرو و خوشه‌های تولید تجهیزات موردنیاز صنعت نفت و گاز را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: برای هر کدام از طرح‌ها به طور متوسط ۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد شد که با اجرای هر طرح احتمالا به طور متوسط تا ۱۰۰ فرصت شغلی مستقیم ایجاد خواهد شد.

رئیس ایدرو تصریح کرد: اگر دولت و مجلس، بودجه لازم برای اجرای این طرح‌ها را پیش‌بینی کنند ایدرو می‌تواند سازماندهی لازم را انجام دهد و در کشور سازندگی ایجاد کرده و اشتغالزایی کند.

شافعی همچنین از ۱۲۱ طرح مصوب دولت برای اجرا در مناطق کمتر توسعه یافته و ۳۶ طرح صنایع نوین که دولت اجرای آن‌ها را به ایدرو واگذار کرده، به عنوان بخشی از ۳۰۰ طرح یاد کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است که دست ایدرو را در اجرای این طرح‌ها باز بگذارند زیرا هر نوع محدودیتی پیشرفت این طرح‌ها را با مشکل مواجه خواهد کرد.

به گفته وی، یکی از دلایل توفیقات سازمان از ابتدای ایجاد آن تاکنون، این بوده که قانون دست سازمان را باز گذاشته و سازمان برنامه و بودجه وقت تمامی منابع مورد نیاز ایدرو زا طبق تصمیمات و قوانین آن زمان موظف بوده تامین کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.