اجرای طرح “بیمه مراقبت سالمندان”

5906.jpg

بینا- رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان از تدوین «سند جامع سالمندی» در کشور خبر داد و خواستار تصویب این سند در آینده‌ای نزدیک شد.
به گزارش بینا، حسین نحوی‌نژاد در جلسه شورای ساماندهی سالمندان خراسان جنوبی، از اجرای «طرح بیمه مراقبت سالمندان» در سال جاری خبر داد و به ایسنا گفت: این طرح در راستای تکریم سالمندان عملیاتی می‌شود.
وی افزود: توجه به سالمندان از جمله اموری است که باید در دستور کار تمام مسوولان قرار گیرد، چرا که سالمندان برکت جامعه هستند.
رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان عادات بد غذایی در دوره جوانی را عاملی برای ناتوانی در دوره سالمندی دانست و گفت: تنها خود واژه سالمند مترادف با ناتوانی نیست، بلکه سرچشمه آن از عادات بد دوره جوانی است.
نحوی‌نژاد ادامه داد: در جامعه افراد بالای ۶۰ سال به عنوان سالمند و افراد بالای ۸۰ سال به عنوان کهنسال تلقی می‌شوند که نیاز به مراقبت بیشتری دارند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها ۷ درصد از جمعیت سالمند کشور تنها زندگی می‌کنند، اذعان کرد: در این راستا توجه به این افراد بیشتر باید در دستور کار باشد.
رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان یکی از مشکلات جامعه سالمندی را تجویز داروهای گوناگون پزشکان برای این افراد عنوان کرد و گفت: امید است در طرح پزشک خانواده این مشکل برطرف شود.
نحوی‌نژاد بر مناسب‌سازی اماکن عمومی برای سالمندان تاکید کرد و افزود: در این راستا بانک‌ها نیز باید سیستم نوبت‌دهی برای سالمندان را از سایر افراد مجزا کنند.
رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان خاطرنشان کرد: سیستم بهداشتی درمانی کشور نیز باید به جای درمان به بحث پیشگیری توجه خاصی داشته باشد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.