اجرای طرح تهیه و توزیع نقشه مکان های امن اسکان اضطراری منطقه ۱۲

۲۱اردیبهشت،

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه ۱۲، از اجرای طرح تهیه و توزیع نقشه مکان های امن اسکان اضطراری ویژه شهروندان در این منطقه خبر داد.

فرهاد نادرزاد در گفتگو با خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، گفت: طرح تهیه و توزیع نقشه مکان های امن اسکان اضطراری محلات سیزده گانه منطقه ۱۲، به منظور ارتقای سطح آگاهی و آمادگی شهروندان در هنگام بروز بلایای طبیعی از جمله زمین لرزه اجرا خواهد شد.
وی با بیان توضیحات بیشتر افزود: این طرح با تهیه و تحویل نقشه ای از مکان های امن اسکان اضطراری و محلات بحران زاد به بخش جی آی اس (GIS) سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران آغاز می گردد.
نادرزاد با اشاره به نحوه اجرای این طرح گفت: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از طریق بررسی نقشه های ماهواره ای، جاها و مکان های تغییر داده شده یا تغییر داده نشده، با انجام آخرین تغییرات موجود در نقشه، به روز شدن نقشه مکان های محلات سیزده گانه منطقه ۱۲، با دید کارشناسانه خود مکان های امن را مشخص و به منطقه ۱۲ معرفی می نماید.
وی ادامه داد: مکان های امن تعیین شده از جمله فضاهای باز، حیاط مدارس، گاراژهای بزرگ، بوستان ها از جمله پارک شهر، ورزشگاه هرندی و مکان های بحران زای منطقه ۱۲ نیز روی نقشه مشخص می گردد.
نادرزاد در پایان با اشاره به اقدامات ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۲ افزود: رفع مشکلات مکان های بحران زا، مشخص نمودن مکان های مناسب ویژه اسکان اضطراری، انجام تفاهم نامه ها با مالکان مکان های خصوصی در صورت بروز بلایای طبیعی، در اختیار گذاشتن شهرداری منطقه ۱۲ و انتقال شهروندان به این مکان ها،‌ از اقدامات ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۲ است./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.