اجرای طرح ضربتی زنده گیری سگها‌ی ولگرد

۲۹فروردین۱۳،

مدیر اداره محیط زیست شهرداری منطقه ۱۸، از اجرای طرح ضربتی زنده گیری سگها‌ی ولگرد این منطقه خبر داد.

مهدوی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: اجرای این طرح ضربتی زنده گیری سگها‌ی ولگرد منطقه ۱۸ به صورت پایلوت، به منظور رفاه حال شهروندان از اقدامات ویژه اداره محیط زیست شهرداری منطقه ۱۸ است.

وی با بیان توضیحات بیشتر افزود: این طرح به منظور جلوگیری از رعب و وحشت حاصل از تیر اندازی از کشتن سگ، خونریزی و آلودگی محیط زیست، پیشگیری از ایجاد سر و صدای ناشی از تیر اندازی و مزاحمت های شهروندان جلوگیری از فرار سگها‌ی ولگرد دیگر، تفکیک نژاد اصیل و سالم از نژاد غیر مفید و ناسالم، اجرا خواهد شد.

مهدوی با اشاره به نحوه ی اجرای این طرح گفت: طرح ضربتی زنده گیری سگها‌ی ولگرد منطقه ۱۸ با جمع آوری، انتقال و تفکیک سگها‌ی سالم از سگها‌ی ناقل بیماری زیر نظر دامپز‌شک، انتقال سگها‌ی سالم به قرنطینه، گذراندن مدت زمان تعیین شده، قلا‌ده دار نمودن و شناسنامه دار شدن سگه‌ای اصیل، اجرا می گردد.

وی در پایان با اشاره به اقدامات دیگر حوزه محیط زیست در این طرح افزود: در نهایت سگها‌ی غیر اصیل، غیر قابلیت اصلاح نژادی و ناسالم به روش تزریق و معدوم نمودن آنها توسط بهد‌اشتیان به مراکز دفن کهریز‌ک منتقل می شوند./ ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.