اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها متوقف می‌شود

۱۴اردیبهشت،

دولت قصد داشت که در فاز دوم بحث نقدینگی را برای تولید حل کند در حال حاضر عددی که تصویب شده، ۴۹ هزار میلیارد تومان است و از این مبلغ ۴۲ هزار میلیارد برای مردم و بقیه سهم دولت و تولید در نظرگرفته شده که با این کار عملا اجرای هدفمندی متوقف می‌شود.

 معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، از توقف اجرای هدفمندی یارانه‌ها در فاز دوم به سبب عدم تصویب پیشنهاد بودجه‌ای دولت خبر داد.

به گزارش Consbank، رحیم ممبینی در گفت‌و‌گو با ایلنا، با اشاره به تصویب رقم ۴۹ هزار میلیارد تومان از سوی کمیسیون تلفیق مجلس برای هدفمندی یارانه‌ها گفت: دولت قصد داشت که در فاز دوم بحث نقدینگی را برای تولید حل کند در حال حاضر عددی که تصویب شده، ۴۹ هزار میلیارد تومان است و از این مبلغ ۴۲ هزار میلیارد برای مردم و بقیه سهم دولت و تولید در نظرگرفته شده که با این کار عملا اجرای هدفمندی متوقف می‌شود.

به گفته ممبینی، تنها راهکار اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، تصویب پیشنهاد ۹۰ هزار میلیارد تومانی دولت به عنوان منابع یارانه هاست.

وی تصریح کرد: افزایش بودجه به ۹۰هزار میلیارد قطعا بسیار بهتر از مبلغی است که تصویب شده و به استمرار کار کمک می‌کند.

ممبینی با اشاره به تاثیر اجرای قانون هدفمندی در افزایش نقدینگی بیان کرد: چون نقدیگی مجددا به بازار و تولید برگشته پس در نتیجه تاثیر بسیاری نداشته است.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.