اجرای فاز سوم اعطای برچسب اصالت تا پایان سال جاری

۰۶م آذر ،

معاون سازمان غذا و دارو از اجرای فاز سوم کنترل محصولات آرایشی و بهداشتی در سطح بازار و عرضه تا پایان سال خبر داد.

 به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛دکتر بهروز جنت با اعلام این خبر اظهار داشت: در فاز سوم این طرح که تا در پایان سال اجرایی خواهد شد. همکاران سازمان غذا و دارو وارد سطح بازار و عرضه می شوند و تمام کالاها را کنترل می کنند تا هیچ فرآورده و محصولی بدون برچسب اصالت و سلامت در دسترس مردم قرار نگیرد.

وی افزود: تمام فرآورده های آرایشی و بهداشتی از سال ۹۰ ملزم شدند که برچسب اصالت و سلامت را از وزارت بهداشت دریافت کنند و در حال حاضر هیچ کالایی از مبادی رسمی وارد کشور نمی شود مگر این که برچسب اصالت و سلامت را دریافت کرده باشد.

معاون سازمان غذا و دارو تصریح کرد: در فاز دوم همکاران ما وارد انبار های شرکت های دارویی شده و به تمام کالاهایی که از قبل در انبار شرکت ها موجود بوده برچسب اصالت اعطا کردند.

وی همچنین در خصوص تأثیر اجرای این طرح در جلوگیری از پدیده قاچاق گفت: این برچسب ها به نوعی مردم را در تشخیص محصولات سالم و مجاز راهنمایی می کند. مردم باید توجه داشته باشند که اگر محصولی برچسب اصالت نداشته باشد از خریداری آن محصول اجتناب کنند، این امر سبب می گردد که یک مبارزه مردمی با پدیده قاچاق صورت گیرد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.