اجرای محدودیت‌های هوشمند کرونایی از ابتدای آذرماه / توسعه تدریجی محدودیت‌ها برای واکسن‌نزده‌ها

عضو کمیته علمی کشوری کرونا با بیان اینکه در حال حاضر پایه تحلیل داده‌ها در سامانه محدودیت‌های هوشمند بر اساس واکسیناسیون است، گفت: بر این اساس محدودیت‌هایی برای افرادی که واکسن تزریق نکرده‌اند، اعمال می‌شود.

اجرای محدودیت‌های هوشمند کرونایی از ابتدای آذرماه / توسعه تدریجی محدودیت‌ها برای واکسن‌نزده‌ها

به گزارش ممتاز نیوز، دکتر مصطفی قانعی ‌درباره آخرین خبرها از اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند کرونایی که اعلام شده از ابتدای آذر ماه در حوزه سفرها و تردد اجرا می‌شود، گفت: اعلام شد که سامانه امید اجرایی می‌شود و قبلا هم این موضوع در ستاد ملی کرونا تصویب شده است. البته کار در این سامانه روزبروز که پیش می‌رود، تقویت هم می‌شود. این سامانه در سه استان قزوین، کردستان و آذربایجان غربی پایلوت شد و بجای اینکه در زمینه محدودیت‌های کرونایی، کل مردم شامل محدودیت شوند، تنها گروه‌های هدف شامل می‌شوند.

وی افزود: فرآیند کار در این سامانه و در طرح محدودیت‌های هوشمند، بر اساس تحلیل و پایش اطلاعات جمعی از تمام دستگاه‌های کشور است. یعنی همه اطلاعات از همه دستگاه‌های موجود است و بر اساس رصد هوشمند در همان جایی که باید برای اعمال محدودیت ورود کنند، کار را پیش می‌برند. در حال حاضر پایه تحلیل داده‌ها در این سامانه بر اساس واکسیناسیون است؛ به طوری که برای افرادی که واکسن تزریق نکرده‌اند، ‌محدودیت‌هایی اعمال می‌شود.

وی افزود: در عین حال در زمینه تشخیص افراد کرونا مثبت  هنوز بخش خصوصی را برای انجام تست در استان‌ها فراخوان نکرده‌اند که باید منتظر باشیم که مسئولان استان‌ها و روسای دانشگاه ها تثبیت شوند و این کار هم انجام شود.

قانعی با بیان اینکه در این مرحله از اجرای طرح که بر اساس واکسیناسیون انجام می‌شود، ‌فعلا افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند، آزادتر هستند، افزود: حال افرادی که واکسن تزریق نکرده‌اند، محدودیت‌هایی دارند. به عنوان مثال اگر می‌خواهند با هواپیما سفر کنند، باید حتما واکسن تزریق کرده باشند.

قانعی ادامه داد: در عین حال به تدریج این محدودیت‌ها علاوه بر حوزه تردد و سفر، سایر حوزه‌ها و اقدامات را هم اعم از حوزه‌های حمل و نقل، فرهنگی و… در بر می‌گیرد. اعمال محدودیت‌ها در قالب این سامانه به تدریج علاوه بر تردد و سفرها؛ اتوبوس و تاکسی و… را هم دربرمی‌گیرد.

وی گفت: اکنون سامانه محدودیت‌های هوشمند برای اجرا از ابتدای آذر ماه آماده است و زیرساخت‌ها تا حد ممکن متصل شدند. البته کار در قالب این سامانه پیش‌رونده است و به تدریج روزبروز در حوزه‌های مختلف توسعه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.