اجلاس غیرمتعهدها فرصتی مناسب برای تعامل رسانه های داخلی و خارجی است

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، ‘سید محمد حسینی’ ‌عصر یکشنبه در حاشیه نشست اعضای شورای سیاستگذاری همایش و بزرگداشت علامه شهید سید جعفر شهیدی در جمع خبرنگاران، از آمادگی این وزارتخانه برای توسعه تعاملات و همکاریهای فرهنگی و رسانه ای با هیات های حاضر در اجلاس غیرمتعهدها خبر داد.

عضو کابینه دولت دهم با اشاره به فرصت مغتنم حضور بیش از ۱۰۰کشور و بالغ بر ۲ هزار خبرنگار از اقصی نقاط جهان در اجلاس تهران اظهار داشت: حضور نمایندگان این کشورها فرصت مغتنمی به منظور سرمایه گذاری برای توسعه ارتباطات فرهنگی است و نباید این فرصت را از دست داد.

حسینی همچنین در تشریح برنامه های جانبی این وزارتخانه برای حاضران در این اجلاس نیز خاطرنشان کرد: برخی از نمایندگان کشورها از پیش اعلام کرده اند که در مدت حضور خود در ایران تمایل به بازدید از چند شهر و اماکن مختلف را دارند که ما نیز با در نظر گرفتن تورهای گردشگری این امکان را به بهترین شکل ممکن برای آنان فراهم کرده ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه همه امکانات و تجهیزات لازم مخابراتی و رایانه ای اطلاع رسانی برای تمامی رسانه های داخلی و خارجی در این اجلاس فراهم شده ابراز امیدواری کرد که فضای تعامل میان رسانه های داخلی و خارجی که در این اجلاس بوجود می‌آید، مقطعی نبوده و زمینه ای برای همکاری ها و تعاملات بیشتر آینده در حوزه اطلاع رسانی باشد.

** وزارت ارشاد درصدد توسعه جشنواره شعر فجر است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به سئوالی در خصوص برگزار نشدن همایش شاعران ایران و جهان در سالجاری یادآور شد: از ابتدا هم بنای ما این نبود که این همایش همه ساله برگزار شود. به همین خاطر و به منظور تمرکز بیشتر برای جشنواره بین المللی شعر فجر، برگزاری سومین همایش شاعران ایران و جهان را به اوایل سال آینده موکول کرده ایم.

فراهنگ ۱۳۵۵**۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۳۶۲۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.