احتمال آب گرفتگی در ۶ استان /کاهش ۱۰درجه ای دما

عبدالرضا امیدوارشهری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: سازمان هواشناسی از بارش باران در روز دوشنبه در استان‌های گیلان، آذربایجان غربی، اردبیل و آذربایجان شرقی و در روز سه‌شنبه علاوه بر مناطق فوق در استان‌های مازندران و گلستان هشدار داده است و در این استان ها احتمال سیلاب در مسیل ها و آب گرفتگی معابر عمومی وجود دارد و به همین ترتیب پیش بینی می شود که دمای هوا در این مناطق بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش یابد.

وی ادامه داد: از دوشنبه تا چهارشنبه شاهد کاهش نسبی دما، رگبار و رعد و برق و وزش باد با در سواحل دریای خزر، شمال غرب، دامنه‌های البرز بوده و دریای خزر نیز مواح می شود. از سوی دیگر از عصر سه شنبه موج تازه ای از گرد و غبار در عراق تشکیل می شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: در همین راستا، از اواخر سه‌شنبه و طی روز چهارشنبه برخی مناطق غربی کشور بار دیگر با پدیده باد و گرد و خاک و کاهش دید افقی رو به رو می شوند که این وضعیت در روزهای پایانی هفته در برخی مناطق شرقی کشور بویژه منطقه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک رخ خواهد داد.

وی تصریح کرد: دوشنبه آسمان تهران نیمه‌ابری گاهی وزش باد در بعدازظهر افزایش ابر در ارتفاعات رگبار و رعد و برق خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۲۰ و ۳۱ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز سه‌شنبه نیمه ابری گاهی وزش باد دربعدازظهر افزایش ابر در ارتفاعات رگبار و رعد و برق خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۱۹ و ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.