احتمال استفاده اسرائیل از بمب‌های الکترومغناطیسی در حمله احتمالی به ایران

روزنامه انگلیسی “ساندی تایمز” نوشت: اسرائیل ممکن است درحمله احتمالی خود به ایران برای جلوگیری از دستیابی به سلاح هسته ای و همچنین از کار انداختن کامل شبکه برق و الکترونیک ایران، از “بمب های الکترومغناطیسی” استفاده کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران ، این روزنامه انگلیسی مدعی شد که استفاده احتمالی از این سلاح ها با هدف بازگرداندن ایران به “عصر حجر” صورت می گیرد و این موضوع در بسیاری از محافل اسرائیلی بررسی شده است؛ همچنین بحث و گفتگوهای زیادی در محافل سیاسی اسرائیل درباره حمله فوری به ایران برای جلوگیری از توسعه سلاح هسته ای جریان دارد.

این ادعاها که با هدف جنگ روانی مطرح می شود، درحالی است که ایران آمادگی قاطع خود را برای ضربه به هر دشمنی که بخواهد مرتکب چنین حماقتی شود، اعلام کرده است و رژیم صهیونیستی که مقابل حزب الله و جنبش حماس به زانو در آمده است، توان انجام چنین تهدیدی را ندارد.

روزنامه ساندی تایمز خاطرنشان کرد: اساس و مبنای عمل “بمب الکترومغناطیسی” ایجاد یک پرتو شدید و آنی از فرکانس های رادیویی یا مایکروویو است که قادر به تخریب دستگاه ها و مراکز الکترونیکی خواهد بود. براساس این گزارش، این سلاح ها چند دهه است که به عنوان سلاح های ویرانگر شناخته شده است.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، فرکانس ناشی از بمب های الکترومغناطیسی می تواند به ایستگاه های تولید برق، شبکه های ارتباطاتی و الکترونیک بخش های حمل و نقل، اورژانس و خدمات مالی ضربه شدیدی وارد کند.

به نوشتۀ ساندی تایمز، این موضوع پدیدۀ جدید یا خاصی نیست و از سال ها قبل شناخته شده است، اما تا کنون از چنین بمب هایی در جنگ ها استفاده نشده است، ولی آمریکایی ها معتقدند که ممکن است اسرائیل درحمله احتمالی خود به ایران از این بمب ها استفاده کند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.