احتمال افزایش پروازهای زیارتی به سوریه از ایران

رییس سازمان حج و زیارت از احتمال افزایش ایستگاه‌های پروازی برای سفر زیارتی سوریه خبر داد و گفت: در سفری به‌ همراه وزیر راه و شهرسازی با مقامات سوریه‌ای درباره افزایش پروازها گفت‌وگو و تبادل نظر شده است.

احتمال افزایش پروازهای زیارتی به سوریه از ایران

به گزارش ممتاز نیوز، علی‌رضا رشیدیان که همراه با هیات بلندپایه اقتصادی و سیاسی ایران به ریاست وزیر راه و شهرسازی شامگاه سه‌شنبه عازم سوریه شده است، در حاشیه دیدار با مقامات این کشور اظهار کرد: در این ملاقات‌ها که همراه وزیر راه و شهرسازی و رییس کمیسیون مشترک ایران و سوریه با مقامات سوری داشتیم موضوع اعزام زائران و مساله سفرهای زیارتی نیز پیگیری شد.

او افزود: در دیدار با وزیر خارجه سوریه راجع به موضوع مستثنی شدن زائران ایرانی از مصوبه گردشگری دینی سال ۲۰۱۷ این کشور گفت‌وگو و مقرر شد مسؤولان ذیربط بررسی‌های لازم را در این رابطه انجام دهند.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: در دیدار با نخست‌وزیر سوریه درباره توسعه سفرهای زیارتی که خواست مردم ایران است و بنا داریم اعزام زائران را از استان‌های مختلف توسعه دهیم، گفت‌وگو و قرار شد در این‌باره برای زیارت همراه با سهولت، عزت و کرامت زائران ایرانی دستورات لازم به وزارت سیاحه داده و مساعدت‌های لازم انجام شود.

رشیدیان با اشاره به دیدار با وزیر نقل سوریه نیز گفت: در این نشست موضوع افزایش اعزام از ۵ تا ۶ استان کشورمان مطرح شد ضمن آن‌که پنج شرکت دیگر علاوه‌بر ماهان هم متقاضی انجام پرواز به سوریه هستند در این‌باره نیز قول همکاری لازم داده شد.

او افزود: رییس سازمان هواپیمایی کشوری موضوع ارائه خدمات هندلینگ فرودگاهی و مساعدت‌های مورد نیاز برای انجام پروازهای زیارتی را نیز به صورت خاص پیگیری می‌کند.

رییس سازمان حج و زیارت ادامه داد: در جلسه‌ای که با وزرای مختلف داشتیم روحیه کلی مبتنی بر توسعه همکاری‌ها بود که امیدواریم ظرفیت و زمینه لازم برای توسعه زیارت فراهم شود. یکی از مباحث مهمی که با حضور وزیر راه و شهرسازی کشورمان مطرح شد “توسعه مسیرهای زمینی” بود تا در صورت امکان، زائران از طریق عراق به سوریه مشرف شوند. در این پیگیری‌ها انتظار این بود که شرایط این مهم به صورت جاده‌ای و ریلی فراهم شود.

اعزام کاروان‌های زیارتی ایران به سوریه پس از توقف دوساله، به تازگی و پس از توافق با دولت این کشور از سرگرفته شده است. تا کنون گروه‌های کوچک ۲۵ نفره از تهران به دمشق اعزام شده‌اند. هزینه سفر هوایی از ایران به عراق طبق اعلام سازمان حج و زیارت حدود ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تا ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است و این هزینه برای سفر هوایی به سوریه نیز در حدود ۹ تا ۱۰ میلیون تومان برآورد شده است. بالا بودن هزینه سفر هوایی به این دو کشور، ‌ میل و تقاضا برای سفر زمینی به این دو کشور را بیشتر کرده است.

سازمان حج و زیارت در توافق با وزارت کشور سوریه قرار شده است سالانه یکصدهزار زائر ایرانی را به این کشور اعزام کند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.