احتمال به‌کارگیری زیردریایی‌های هسته‌یی در نیروی ضربت مدیترانه‌ای روسیه

۲۱اردیبهشت،

فرمانده نیروی دریایی روسیه اعلام کرد که نیروی ضربت مدیترانه‌ای این کشور شامل پنج یا شش ناو جنگی خواهد بود و ممکن است زیردریایی‌های هسته‌یی نیز در آن گنجانده شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ویکتور چیرکوف، فرمانده نیروی دریایی روسیه روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری نووستی گفت: به طور کلی ما قصد داریم از امسال پنج یا شش ناو جنگی و کشتی کمکی در دریای مدیترانه داشته باشیم. بسته به دامنه ماموریت‌ها و پیچیدگی آنها، شمار ناوهای جنگی نیروی ضربت ممکن است افزایش یابد.

سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه پیش از این از تصمیم استقرار یک نیروی ضربت دائمی در مدیترانه برای دفاع از منافع روسیه در آن منطقه خبر داده بود.

چیرکوف، علاوه بر آن گفت که در صورت لزوم زیردریایی‌های هسته‌یی در مدیترانه به کار گرفته خواهند شد.

فرمانده نیروی دریایی روسیه گفت: این احتمال وجود دارد. این زیردریایی‌ها در مانورهای انجام شده توسط اسکاتران پنجم حضور داشتند. ما هم زیردریایی هسته‌یی داشتیم و هم زیردریایی دیزلی. همه چیز به موقعیت بستگی دارد.

چیرکوف گفت که روسیه قصد دارد از نیروی ضربت مدیترانه‌ایش‌اش برای انجام عملیات در اقیانوس آتلانتیک و اقیانوس هند استفاده کند و علاوه بر آن نیروی دریایی روسیه در حال آموزش افسرانی است که به طور دائمی وظایفشان در دریا را انجام خواهند داد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.