احتمال تعطیلی مدارس در هفته آینده درصورت افزایش آلودگی هوا

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: افراد مسن، بیماران قلبی و ریوی و مادران باردار، همچنین گروه‌های در معرض خطر در هنگام بروز آلودگی هوا از تردد در فضای باز پرهیز کنند.

احتمال تعطیلی مدارس در هفته آینده درصورت افزایش آلودگی هوا

به گزارش ممتاز نیوز، حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، اظهار کرد: با بروز آلودگی هوا به دلیل اهمیت سلامت مردم ممکن است که مدارس و حتی ادارات تعطیل شود. الان مدارس را به دلیل بروز آلودگی هوا و افزایش ذرات معلق تعطیل کرده زیرا نمی شود دانش آموزان را در فضای بسته نگه بداریم زیرا در سن فعالیت و جنب و جوش هستند.

وی ادامه داد: افراد مسن، بیماران قلبی و ریوی و مادران باردار همچنین گروه های در معرض خطر در هنگام بروز آلودگی هوا از تردد در فضای باز پرهیز کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت اضافه کرد: میزان آلودگی ذرات معلق در هوا طی یک هفته اخیر در کلانشهرها و به خصوص تهران افزایش پیدا کرده است و وزارت بهداشت متولی سلامت مردم است. اگر میزان آلودگی هوا و ذرات معلق به حدی باشد که سلامتی مردم به خطر بیافتد، اقدامات لازم در این خصوص انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در صورت تشدید آلودگی هوا جلسه کمیته اضطرار تشکیل می شود و بستگی به شدت آلودگی و غلظت ذرات تصمیم گیری خواهد شد.

فرشیدی همچنین گفت: آگاهی بخشی موضوع مهمی برای کنترل هر بیماری محسوب می شود. معتقدیم که با ارتقای سطح دانش سلامت مردم کنترل بیماری‌ها بهبود پیدا می‌کند.

انتهای پیام/


ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.