احتمال تیرگی روابط آمریکا و مصر در پی برانگیخته شدن خشم مسلمانان قاهره

استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی درباره اهانت به پیامبر اکرم (ص) در فیلمی آمریکایی گفت: توهین در این فیلم ‌به هر هدفی صورت گرفت به ضرر خود آمریکائیها و صهیونیست‌ها تمام شد زیرا قطعا در روزهای آینده در سایر کشورهای اسلامی مردم در اعتراض به این اقدام راهپیمایی خواهند کرد و چهره خبیث این جنایتکاران بیشتر نمایان می‌شود.

محمدرضا مرندی  استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران درباره اهانت به پیامبر اکرم (ص) در فیلمی آمریکایی و اعتراض مردم مصر و لیبی و به آتش کشیدن پرچم آمریکا در سفارت آمریکا در مصر اظهار داشت: یکی از انگیزه تهیه‌کنندگان صهیونیست‌ و غربی برای تهیه این قبیل فیلم‌ها عادی‌سازی مسئله اهانت به مقدسات اسلام و مسلمین است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل تهیه این فیلم‌ها سنجش میزان حساسیت مسلمانان جهان و انحراف افکار عمومی است.

این استاد علوم سیاسی در ادامه افزود: این اقدام، عمل ناشایستی است که نه تنها با مبنای حقوق بشر اسلامی، بلکه با حقوق بشر غربی نیز در تعارض است.

مرندی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیداری اسلامی منطقه را فراگرفته است بخصوص مردم مسلمان مصر که به تازگی آزاد شده‌اند و نسبت به اعتقادات و باورهای خود حساسیت نشان می‌دهند.

وی در ادامه گفت: توهین در این فیلم ‌به هر هدفی صورت گرفت به ضرر خود آمریکائیها و صهیونیست‌ها تمام شد زیرا قطعا در روزهای آینده در سایر کشورهای اسلامی مردم در اعتراض به این اقدام راهپیمایی خواهند کرد و چهره خبیث این جنایتکاران بیشتر نمایان می‌شود.

وی تصریح کرد: احتمال دارد مسلمانان منطقه دولت‌های خود را تحت فشار قرار بدهند که نسبت به دولت آمریکا موضع گیری کنند اما این مسائل به هیچ وجه در جهت منافع آمریکا نخواهد بود.

عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان گفت:‌ دولت نسبتا اسلام‌گرای مصر که به تازگی به قدرت رسیده است و ماهیت اصلی آن هنوز چندان مشخص نیست،‌ حتی اگر به ظاهر نشان دهد آنچنان نسبت به مسائل اسلامی بی اعتقاد نیست، اما این اقدام در چشم‌انداز روابط مصر و آمریکا تاثیر منفی خواهد گذاشت.

 انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.