احتمال جهش قیمت مسکن

بینا- ابتدای سال جاری بود که کارشناسان مسکن افزایش قیمت مسکن در نیمه نخست سال را پیش‌بینی کردند که در حال حاضر شاهد تحقق این افزایش قیمت هستیم. کارشناسان بازار مسکن هشدار می‌دهند که امکان جهش دوباره قیمت‌ها همانند سال ۸۶ وجود دارد.

به گزارش ایلنا، ابتدای سال جاری بود که کارشناسان مسکن افزایش ۵۰ درصدی قیمت مسکن در نیمه نخست سال را پیش‌بینی کردند که در حال حاضر این پیش‌بینی‌ها محقق شده است.آشفتگی بازار ارز که این روزها با دخالت دولت‏، مقداری آرام شده و از التهاب آن کاسته شده است،عاملی دیگری است که سبب شده‏،مسکن یکبار دیگر کانون توجه در اقتصاد قرار بگیرد.

پیش‌بینی‌ها حکایت از افزایش قیمت در بخش مسکن دارد. کارشناسان می‌گویند: مسکن که از ابتدای سال جاری جهش قیمتی خود را بی‌سروصدا آغاز کرده، با شروع نیمه دوم سال در انتظار جهش دوباره‌ای از قیمت‌ها در سایه رکود بازار ارز است.

بیت الله ستاریان استاد دانشگاه تهران با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی قیمت مسکن در شش ماهه نخست سال جاری، گفت: پیش‌بینی ما برای فصول پاییز و زمستان ادامه افزایش قیمت مسکن در پایتخت است.

وی با اشاره به نوسانات نرخ در ارز تصریح کرد: در صورتی که حتی نرخ ارز هم در بازار تثبیت شود، افزایش قیمت مسکن همچنان روند صعودی خود را ادامه خواهد داد، زیرا هر سیاست اقتصادی دولت، بیشترین تاثیر را در بخش مسکن به جای خواهد گذاشت.

ستاریان اظهار داشت: افزایش قیمت در بخش مسکن در ماه رمضان تا حدودی ثابت بود، اما این افزایش قیمت بعد از ماه رمضان دوباره آغاز شد.

به گفته این استاد دانشگاه این افزایش قیمت تا انتهای مهرماه ادامه خواهد داشت.

ستاریان با بیان این که تا پایان امسال نیز شاهد افزایش ۵۰ تا ۵۵ درصدی در قیمت مسکن خواهیم بود، گفت: کاهش قیمت مسکن بسیار بعید است، تنها اقدامی که دولت می‌تواند در این بخش انجام دهد‏ ثبات قیمتی در این بخش است.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.