احتمال لغو توافق هسته ای علیرغم اجرای ۶ ماهه برجام

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گزارش مجلس از آنچه در شش ماه نخست اجرای برجام گذشته، ممکن است در صورت لزوم به تصمیم نظام برای عدم اجرای برجام نیز منتهی شود.

گزارش ۶ ماهه اجرای برجام ممکن است به توقف توافق هسته‌ای منتهی شود

منصور حقیقت پور ، با اشاره به نزدیک شدن موعد ارائه گزارش شش ماهه اجرای برجام از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به صحن بهارستان اظهار داشت: آنچه مشخص است، این است که ما در اجرای برجام صادقانه به تعهدات خودمان عمل کرده‌ایم اما طرف مقابل به بخش قابل توجهی از تعهدات خود عمل نکرده است.

وی ادامه داد: جزئیات این عهدشکنی طرف مقابل و ایفای تعهدات ما باید معلوم شود که این کار به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس واگذار شده تا بر اساس دو گزارش سه ماهه وزارت امور خارجه و نیز دریافت گزارش های کارشناسان، جزئیات این مسئله را مشخص کنند.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گزارش شش ماهه اجرای برجام می‌تواند بر دورنمای اجرای برنامه جامع اقدام مشترک تاثیر بگذارد؛ به گونه‌ای که اگر جزئیات عهدشکنی‌های آمریکا مشخص شود آن وقت نظام درباره وضعیت آینده برجام تصمیم خواهد گرفت.

حقیقت پور گفت: گزارش مجلس از آنچه در شش ماه نخست اجرای برجام گذشته، ممکن است در صورت لزوم به تصمیم نظام برای عدم اجرای برجام نیز منتهی شود.

به گزارش مهر، بر اساس «قانون اقدام متقابل و متناسب دولت ایران در اجرای برجام»، وزارت امور خارجه موظف است هر سه ماه یکبار گزارشی از روند اجرای برجام به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه دهد؛ این کمیسیون نیز موظف است، هر شش ماه یکبار، گزارشی از اجرای توافق هسته‌ای به صحن علنی مجلس ارئه کند. با توجه به آغاز اجرای برجام از ۲۶ دی ماه سال گذشته، نخستین گزارش سه ماهه اجرای برجام در تاریخ ۲۶ فروردین و گزارش دوم در تاریخ ۲۶ تیرماه سال جاری از سوی وزارت خارجه به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه شده است و هم‌اکنون کمیته هسته‌ای این کمیسیون، مشغول تهیه گزارش شش ماهه است.

 

 

منبع : مهر

 

 

باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.