احتمال مکانیزه شدن پل بهاران در سال ۹۲

۳۰م دیماه ،

نوروزی یکی از خوانندگان خبر آنلاین نوشته بود:«لطفا به شهرداری منطقه ۱۸ و ۱۷ اعلام کنید که پل عابر پیاده تقاطع شهرک ولیعصر و میدان بهاران بصورت مارپیچ می باشد. این پل بخاطرشیب بسیارش، نزدیک به۵۰ پله نازک دارد. من به چشم خود دیدم کسانی که معلول جسمی و یا سالخورده می باشند. با مشقت بسیار ازاین پل عبور می کنند. این درحالی است که درچهارراه یافت آباد بخاطر وجود منطقه تجاری درآن پل بزرگی با پله برقی نصب شده است. ولی این کار توجیه اقتصادی ندارد. متاسفانه مردم باید زجر بکشند و جون خودشون برای عبورازبزرگراه به خطربندازند البته هرچند وقت یکبارشهرداری منطقه۱۸ با توجه به نزدیک بودن به این پل دکوراسیون و یا پردازش نور این پل را عوض می کنند ولی به اصل موضوع با توجه به رفت آمدوبیش از حد که پله برقی رسیدگی نمی شود. خواهشمندم رسیدگی شود.»
سالمین معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری منطقه ۱۸ تهران درگفت وگو با خبرآنلاین درپاسخ به این خواننده گفت:« در مکانیزه کردن پل های الگویی مشخصی وجود دارد. برای این کارکمیته ای نیز در نظرگرفته شده که آمارو اطلاعات وحجم تردد عابرین در آن مطرح و پس ازتعیین به منطقه اعلام می گردد. پس اینگونه نیست که شهرداری بدون کسب مجوزو بنا به میل خود درمنطقه پل مکانیزه نصب کند ویا غیرکارشناسی کاری را انجام دهد. هرگاه حجم عبورعابربه اندازه ای باشد که نیاز به مکانیزه کردن آن باشد، این کارانجام خواهد شد.»
او ادامه داد:«اما واقعاً حجم عبورعابربهاران این قدرزیاد است که یک میلیارد برای آن هزینه شود؟ پله های این پل به شکل مارپیچ طراحی شده است. دربخش های مارپیچ پل، پله ها باریکترمی شوند اما درانتها پل، پله ها شرایط استاندارد را دارند. البته نمی گویم این پل مشکلی ندارد. اما مکان آن به گونه ای است که امکان احداث پل دیگر در کنارآن نیست. از سوی دیگر نمی توان این پل بتنی را که هزینه بسیاری برای ساخت آن هزینه شده را تخرب کرد. بایدازآن استقاده بهینه بشود.»
او درخاتمه ابرازامیدواری کرد:«با توجه به تمام مواردی که به آن اشاره شددربرنامه سال ۹۲ موضوع این پل را مورد بررسی قرارخواهیم داد تا راهکار خوبی برای آن پیدا کنیم.»
۴۵۲۳۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.