احتیاجی به سفر به اروپایی ندارم / عدم حضور بنده در کشورهای اروپایی مانعی در پیشرفت صنعت نیرو نیست

وزیر نیرو در گفتگوی اخصاصی با باشگاه خبرنگاران:

سفر بنده به اروپا سفر تفریحی نبوده من در گذشته چند بار با اجازه دولت به اروپا رفتم و اصلا در وزارتخانه نیرو کاری با اروپا نداریم کشور ما در تکنولوژی ساخت تجهیزات آب و برق خودکفا شده است.

مجید نامجو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به ممنوع الورود شدنش به اروپا گفت: اقدام اروپا تنها یک بحث تبلیغاتی است و خللی در روند کاری وزارت نیرو ایجا نمی کند.

نامجو با تاکید براینکه من در چند روز گذشته چندبار با اجازه دولت به اروپا رفتم و اصلا در وزارتخانه نیرو کاری با اروپا نداریم.

وی خاطر نشان کرد: تحریم بنده هیچ تاثیری در اجرای پروژه های وزارت نیرو ندارد و ما با بسیاری از کشورهای دنیا تبادلات تجاری و صادرات انرژی داریم و این تحریم مشکلی برای کشور ما ایجاد نمی کند.
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر تمام تکنولوژی های مورد نیاز روز دنیا در صنعت نیرو ساخته و استفاده می شود تا جاییکه کشور ما در ساخت تجهیزات آب و برق  بومی سازی شده و به تمام دانش دنیا دسترسی پیدا کرده است.
 
نامجو با بیان این که نیاز به کشورهای اروپایی نداریم افزود: مردم به هیچ عنوان نگران تامین آب و برق خود نباشند سفر بنده به اروپا مربوط به برنامه ها و همایش ها بوده که دولت اجازه آن را صادر می کرد و این تحریم ها با توجیهات غیرقانونی اعمال شده و ما از نظر قانونی پیگیری می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: این تحریم ها نشان می دهد که فعالیت وزارت نیروی ایران در همه دنیا مورد بررسی قرار گرفته پس این خبر خوش برای کشور ماست که عملکرد ما بسیار در دنیا تاثیر گذار است./ر


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.