احداث ساختمان تازه سفارت ایران در لبنان آغاز شد

ایران > سیاست‌خارجی
مراسم آغاز به کار ساختمان تازه سفارت ایران در لبنان، روز شنبه با حضور مسئولین دستگاه های ایرانی در بیروت برگزار شد.

به گزارش ایرنا از بیروت، در این مراسم که با حضور غضنفر رکن آبادی سفیر کشورمان در لبنان، مسئولین موسسات ایرانی و نمایندگانی از سوی حزب الله برگزار شد، سنگ بنای ساختمان تازه سفارت کشورمان کارگذاشته شد.

ساختمان تازه سفارت کشورمان در لبنان، در منطقه بئر حسن بیروت و در زمینی به مساحت بیش از ۱۳ هزار متر مربع ساخته خواهد شد.

قرار است که در این محوطه، ساختمان اصلی سفارت در پنج طبقه با ۵۵۰۰ متر مربع زیربنا، یک مهمان سرا و ساختمان جانبی با پیمانکاری شرکت لبنانی ˈمعمارˈ ساخته شود.

پیش بینی می گردد که کار ساخت ساختمان اصلی سفارت حدود دو سال به طول بینجامد.

در این مراسم ˈرنگرزˈ به عنوان مهندس ناظر ایرانی و همچنین نماینده ای از سوی شرکت لبنانی طی سخنانی به شکل جداگانه جزییاتی فنی را در خصوص ساخت این مجموعه بیان کردند.

رکن آبادی نیز طی سخنانی با تاکید بر اینکه پیگیری های مقدماتی برای ساخت این مجموعه انجام و مشکلات فنی و اداری آن حل شده است، گفت: هم اکنون جمهوری اسلامی ایران سه پروژه مهم در لبنان در دست ساخت دارد که علاوه بر ساخت سفارت ایران، دیگر پروژه ها مجتمع آموزشی امام خمینی (ره) و پروژه دانشگاه ˈجامعه المصطفی (ص)ˈ می باشند.

وی همچنین با گرامیداشت یاد سردار شهید ˈحسن شاطریˈ (خوشنویس) رییس ستاد بازسازی جنوب لبنان که در پیگیری روند این پروژه ها نقش مهمی داشت، گفت: اعتبار اولیه برای ساخت ساختمان سفارت تامین شده و پیش بینی می گردد که تا پایان مرحله اسکلت بندی این مجموعه بدون مشکل پیش برود.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. babak:

    ….

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.