احزاب در هفته‌ای که گذشت

۱۷م آذر ،

احزاب و تشکل‌های سیاسی در هفته‌ای که گذشت با رویدادهای مهمی همراه بود که مرور آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران احزاب و تشکل‌های سیاسی در هفته‌ای که گذشت با رویدادهای مهمی همراه بود که مرور آن خالی از لطف نیست
یحیی اللهی دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان سمنان در گفتگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران از برگزاری مجمع این استان در ۲۴ آذرماه خبر داد و اظهار داشت: جامعه اسلامی مهندسین استان سمنان برای اولین بار مجمع عمومی برگزار می‌کند و طی آن اعضای شوای مرکزی انتخاب می‌شوند.

همایش دبیران استانی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی به مدت سه روز از ۱۵ آذرماه در مشهد مقدس آغاز به کار کرد.

پرویز سروری قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی‌ باشگاه خبرنگاران دربارهٔ جزئیات برگزاری این همایش

 گفت: در این همایش دربارهٔ همکاری میان اعضای استانی دو جمعیت رهپویان و ایثارگران و همچنین تشکیل ستادهای انتخاباتی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی بحث‌هایی مطرح می‌شود.

جلسه مشترک اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری با رابطین استانی این جبهه ۵شنبه(۱۶) صبح ساعت ۹ برگزار می‌شود که علی خطیبی شریفیه در این باره به خبرنگار ما گفت: در این گردهمایی مباحث انتخاباتی مطرح نمی‌شود و رایزنی‌ها در راستای بحث گفتمانی و کارهای تشکیلاتی جبهه پایداری است.

دیدار اعضای جبهه اصلاح‌طلبان با سیدحسن خمینی به تعویق افتاد؛ البته این دیدار قرار بود هفته قبل انجام شود اما بنا بر دلایلی به تعویق افتاد.(متن کامل خبر)

نجف‌قلی حبیبی رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی اصلاحات دربارهٔ جلسه این هفته قبل این شورا به خبرنگار ما گفت: در این جلسه قرار شد تا کمیته سیاسی شورا، راهکارهای اجرایی برگزاری مجمع بزرگ اصلاح‌طلبان را بررسی کند و در نهایت راهکار پیشنهادی خود را به شورای هماهنگی اصلاحات ارائه کند.

محمدرضا باهنر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دربارهٔ نحوه ورود جبهه پیروان خط امام و رهبری به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار داشت: جبهه پیروان خط امام و رهبری، انتخابات شوراها و انتخابات ریاست‌جمهوری را به صورت مستقل از یکدیگر و جداگانه بررسی و برای آن برنامه‌ریزی می‌کند و هیچ کدام از این دو انتخابات را فدای یکدیگر نمی‌کنیم.
حجت‌الاسلام مرتضی‌ آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری در گفتگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران دربارهٔ خبرها انتشار یافته دربارهٔ این جبهه در روزهای اخیر گفت: متاسفانه علی‌رغم علاقه‌ای که به رسانه‌ها و خبرنگاران دارم، شاهد هستیم که برخی از خبرها انتشار یافته دربارهٔ جبهه پایداری از پایه و اساس کذب است.

وی افزود: در حال حاضر جبهه پایداری دربارهٔ  حضور چهره‌های جدید در شورای فقهی هیچگونه تصمیمی را اتخاذ نکرده است از این رو حضور اشخاصی چون آیت‌الله صدیقی در این شورا صحت ندارد.

دبیر‌کل جبهه پایداری دربارهٔ حضور غلام‌حسین الهام در جلسات جبهه پایداری خاطرنشان کرد: الهام از زمانی که به عنوان سخنگوی دولت منصوب شده است در جلسات جبهه پایداری شرکت نمی‌کند و جبهه نیز وی را آزاد گذاشته است.

لازم به ذکر است که چندی پیش یکی از خبرگزاری‌ها، خبری را دربارهٔ عضویت آیت‌الله صدیقی و حجت‌الاسلام آقاتهرانی در شورای فقاهتی جبهه پایداری انقلاب اسلامی منتشر کرده بود.

کوهکن همچنان دیبرکل جامعه نمایندگان ادوار باقی ماند.(متن کامل خبر)؛ محمد عظمی سخنگوی جامعه اسلامی نمایندگان ادوار گفت: در جلسه جامعه نمایندگان ادوار دبیرکل، قائم مقام، دبیرکل و دبیران کمیته‌ها مشخص شدند.

چرایی حمایت از احمدی‌نژاد از زبان عضو جامعه اسلامی مهندسین

احمد نیک‌فر عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین دربارهٔ حمایت مهندسین از احمدی‌نژاد می‌گوید: در مرحله دوم انتخابات ۸۴ که رقابت میان هاشمی و احمدی‌نژاد بود، بعضی از اشخاص عضو “جام” از هاشمی حمایت کردند اما عموم اعضا، از کاندیداتوری احمدی‌نژاد حمایت کردند.

حزب منحله مشارکت که در زمره احزاب رادیکال اصلاح‌طلب به شمار می‌رفت، پس از روی کار آمدن سیدمحمد خاتمی به عنوان رئیس دولت اصلاحات، توسط محمدرضا خاتمی برادر رئیس جمهور وقت راه‌اندازی شد و در چند روز اخیر در بیانیه‌ای که به مناسبت سالگرد تأسیس خود منتشر کرده است، تصریح کرده که بعضی به‌دنبال “علم کردن اصلاح‌طلبان بدلی” می باشند و تأکید هم کرده که “مردم به خوبی می‌دانند ‌مواضع اصلاح‌طلبی را از چه کسانی باید بشنوند و پی‌جویی کنند”.

و خبرنگار باشگاه خبرنگاران به سراغ پورموسوی مدیر کل سیاسی وزرات کشور رفت تا این موضوع، را با وی مورد بررسی قرار دهد.

پورموسوی در این‌باره گفت: بعضی از این جریانات ورشکسته سیاسی برای عبور از گرداب تاریخی در حال دست و پا زدن می باشند تا از صحنه سیاسی حذف نشوند لذا به راه‌های نادرست و غیر صحیح متوسل می‌شوند غافل از اینکه راههای روشن و صحیحی هم وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: به طورحتم موضوع فعالیت‌های این حزب منحله شده در جلسه بعدی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

پ۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.