احزاب مخالف ترکیه:سیاست ترکیه در قبال سوریه آنکارا را منزوی خواهد کرد

آنکارا/ واحد مرکزی خبر/ سیاسی تصویر ََدارد ۹۱/۰۲/۰۳

نمایندگان احزاب مخالف ترکیه دیروز در نشست عمومی مجلس این کشور از سیاست آنکارا در قبال دمشق انتقاد وآن را محکوم کردند.
به گزارش واحد مرکزی خبر از آنکارا، در این نشست «احمد داود اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه سیاستهای این کشور را در قبال تحولات منطقه ای به ویژه آخرین تحولات در مناسبات آنکارا با دمشق، تشریح کرد.
داود اوغلو با ادعای اینکه ترکیه درکنار مردم منطقه و در مقابل دیکتاتورها قرار گرفته است، افزود: پس از این هم ترکیه پیشگام موج تغییر و تحولات خواهد بود.
وی در دفاع از سیاست خارجی ترکیه در قبال سوریه گفت: با مردم خاورمیانه از در دوستی در آمده ایم و تا برقراری صلح تلاش خواهیم کرد.
نمایندگان احزاب مخالف ترکیه نیز با محکوم کردن سیاست های خصمانه ترکیه در قبال سوریه از آن به عنوان یک خط فکری اشتباه که موجب منزوی شدن ترکیه در منطقه خواهد شد ، سخن گفتند.
«عثمان کوروترک» نماینده حزب جمهوریخواه خلق بزرگترین حزب مخالف ترکیه در اعتراض به سخنان داود اوغلو گفت: سیاست ترکیه در قبال سوریه شکست خورده است.
وی با عنوان اینکه سیاست دولت «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه در قبال سوریه خصمانه است، افزود: این سیاست تشدید تنش و تبلیغ جنگ افروزی ، غیر قابل اعتماد و متغیر، ترکیه را به وضعیت کشوری تبدیل کرده است که دوستی و نزدیکی با آن خطرناک باشد و کسی به آنکارا اطمینان نکند.

IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.