احساس تنهایی سبب افزایش خطر ابتلا به الزایمر می گردد

۱۰م دیماه ،
ممتاز نیوز :نتایج تحقیفات پژوهشگران دانشگاه “وریژه” هلند  نشان داده است که تنهایی و احساس تنهایی سبب افزایش خطر ابتلا به الزایمر می گردد به شکلی که خطر ابتلا به آلزایمر در اشخاصی که احساس تنهایی می کنند دو برابر بیشتر از دیگران است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل  از رادیو سلامت مطالعات قبلی نشان داده است انزوای اجتماعی یا نداشتن ارتباط شخصی با افزایش خطر ابتلا به زوال عقل ارتباط دارد.

محققان در این مطالعه سلامت و رفاه بیش از دو هزار نفر را که هیچ نشانه ای از زوال عقل نداشتند برای مدت طولانی بررسی کردند که براساس آن از میان اشخاصی که تنها زندگی می کنند تقریبا از هر ۱۰ نفر یک نفر پس از سه سال به زوال عقل مبتلا شد که این تعداد در میان اشخاصی که با دیگران زندگی می کردند یک نفر در هر ۲۰ نفر بود.

اما در میان اشخاصی که می گفتند احساس تنهایی می کنند میزان ابتلای آنها به زوال عقل بیش از دو برابر بود.

این مطالعه عنوان می کند،این امکان وجود دارد که احساس تنهایی خود علامت ابتلا به زوال عقل باشد که به نوبه خود مهارت های اجتماعی فرد را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

همچنین احساس تنهایی نیزعلامت یک شخصیت آسیب پذیر است که بعضی اشخاص را در معرض خطر بیشتر ابتلا به زوال عقل قرار می دهد.

آلزایمر با از دست دادن حافظه کوتاه مدت، فراموش کردن آدرس ها و اسم ها آغاز می گردد و کم کم تا آنجا پیش می رود که فرد حتى راه بازگشت به خانه را فراموش می کند.

نتایج این تحقیق در مجله اینترنتی ˈ Neurology Neurosurgery and Psychiatryˈ انتشار یافته است .

به گفته محققان تنهایی، دیابت، پرفشاری خون و بیماریهای تیروئید امکان ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهند.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.