احضار سفیر آمریکا در روسیه

منابع روسی امروز جمعه از احضار سفیر آمریکا در مسکو توسط وزارت خارجه این کشور خبر داده‌اند.

احضار سفیر آمریکا در روسیه

به گزارش ممتاز نیوز، براساس گزارشها، وزارت خارجه روسیه سفیر واشنگتن را در اعتراض به مواضع آمریکا در زمینه حمله به خاک روسیه فراخوانده است.

یک گروه خرابکار اوکراینی روز دوشنبه به منطقه «بلگورود» در نزدیکی مرز اوکراین در روسیه یورش بردند و دست‌کم هشت نفر از مردم محلی را زخمی کردند. به گفته وزارت دفاع روسیه نزدیک به ۷۰ نفر از نئونازیهای اوکراینی در این رویداد کشته و ۴ خودروی زرهی و پنج کامیون نظامی منهدم شدند. برخی منابع روس می‌گویند که اوکراینیها در این حمله از تجهیزات نظامی ساخت آمریکا استفاده کرده‌اند.

این درحالیست که «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شده موضع آمریکا در قبال خصومت‌ها در خاک روسیه تغییر نکرده و ما اوکراینی‌ها را به حمله به خاک روسیه تشویق نمی‌کنیم.

کاخ سفید نیز روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ما اطلاعاتی در مورد حمله بلگورود نداریم و مدعی شد که به نظر میرسد که گروه‌های روسی هوادار جنگ در اوکراین پشت آن هستند.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: ما از هرگونه حمایت از حمله به خاک روسیه جلوگیری می‌کنیم و بر اطمینان از اینکه اوکراین می‌تواند از خود دفاع کند تمرکز می‌کنیم.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.