احمدی‌نژاد:طوایف و عشایر عرب خوزستان مرزداران غیور و فداکاران انقلاب می باشند

۳۱فروردین۱۳،

چهارمین دوره سفرهای استانی هیئت‌ دولت به استان خوزستان/۱۹

رییس جمهور گفت: باید پیگیری کنیم تا مناسبات و افکار پوسیده‌ای که طی دهها سال شکل گرفته و نیز ساختارهای معیوب اداری، اصلاح شده و در خدمت و پیشرفت کشور قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار دولتممتازنیوز، محمود احمدی‌نژاد در جریان سفر به استان خوزستان شامگاه امروز (دوشنبه) در دیدار جمعی از سران طوایف و عشایر عرب این استان، اظهار داشت: مردم خوزستان به خصوص عشایر عرب این خطه جزء انسانهای ناب و عاشق اهل بیت(ع) پیامبر گرامی اسلام(ص) و مرزداران غیور و فداکاران در راه انقلاب می باشند.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: عده‌ای با ایجاد دسته و گروه، کارشان این است که در جامعه مشکل و تنش ایجاد کنند تا برای حضورشان بهانه‌ای داشته باشند.

رییس جمهور تصریح کرد: در کشور عده ای چنین خیال می کنند که چون جمهوری اسلامی برپا شده پس همه کارها خود به خود به پیش خواهد رفت و در نقطه مقابل عده ای هم اصرار دارند که ما از اهداف انقلاب غافل شویم تا آنان منافع خود را به راحتی بدست آورند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه اجرای عدالت به همان آسانی حرف زدن از عدالت نیست، اظهار داشت: اجرای عدالت نیازمند هوشمندی ، ایستادگی، همبستگی، همدلی و تلاش خستگی‌ناپذیر است.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: اینکه در عرصه بین المللی به ملت ایران فشار می‌آورند، دلیل آن این است که از نظامات ناعادلانه انتقاد کرده و به دنبال اجرای عدالت در مناسبات انسانی و جهانی است.

وی افزود: آنها از اینکه ملت ایران صراحتاً مطرح می‌کند که نباید تنها عده قلیلی در باره جهان و موجودیت ملتها تصمیم بگیرند و اینکه چرا عراق و افغانستان اشغال شده است و پول مسلمانان برای برادرکشی هزینه می‌شود، ناراحت می باشند؛ چنین شرایطی بعضا در داخل کشور نیز حاکم است و عده ای تمایل دارند همه امور در اختیار آ‌نها باشد و خود را قیوم ملت‌ می‌دانند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: به عنوان خادم کوچک ملت، در این دنیا هیچ آرزویی جز انجام وظیفه و تلاش در مسیر اجرای عدالت ندارم و جان ناقابل خود را پای این کار گذاشته‌ام.

رییس جمهور در ادامه با تاکید بر ضرورت پیشرفت و آبادانی استان خوزستان و رفع مشکلات مردم این استان تصریح کرد: قبل از روی کار آمدن این دولت مصوبه‌ای وجود داشت که بخاطر احتمال وقوع جنگ این نگرانی بوده که سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در استان خوزستان از بین برود اما ما در این دولت تلاش کردیم این مصوبه را لغو کنیم. چرا که معتقدیم نباید به خاطر یک موضوع احتمالی یک منطقه در محرومیت باشد و بالاخره این مصوبه لغو شد و پس از آن اقدامات گسترده و بزرگی در سطح استان خوزستان آغاز شده است که البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و دولت با تمام توان در مسیر پیشرفت استان تلاش خواهد کرد.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: هر دولت، گروه و طایفه ای هر چقدر هم قدرتمند باشد، قدرتش به اندازه یک ملت نیست و باید همه توجه داشته باشند که کشور متعلق به ملت است و مردم می باشند که باید کشور را بسازند.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: همه دستگاهها و قوا باید با چنین نگاهی رفتار و فعالیت‌های خود را تنظیم کنند.

احمدی نژاد گفت: از جمله اقدامات شیاطین، ایجاد تفرقه دو دستگی و اختلاف در جامعه است. لذا باید با هوشمندی، اتحاد و همبستگی خود را که لازمه پیشرفت و آبادانی است، حفظ کرد.

رییس جمهور گفت: شعار دولت عدالت است و همه مردم باید در کنار هم به طور عادلانه پیشرفت کنند و البته بایستی نقاط محروم از حق بیشتری برخوردار باشند.

احمدی نژاد با بیان اینکه همه مدیران دولت باید در خدمت مردم و در مسیر عدالت حرکت کنند، گفت: بنده رفاقتی با هیچ کس ندارم و رفاقت من تنها با ملت است و اگر مدیر و مسئولی برخلاف نظر مردم حرکت کند، با او هیچ‌گونه تعارفی نخواهم داشت.

رییس جمهور تصریح کرد: دولت تا آخرین نفس ایستاده است تا حق مردم به مردم برسد و عدالت اجرا گردد.

وی همچنین با اشاره به موضوعات مطرح شده در خصوص استخدام اشخاص غیربومی در استان از استاندار خواست در استخدام‌های دولتی و شرکتهای وابسته به نفت جوانان خوزستان در اولویت قرار گیرند.

رییس جمهور با اشاره به مطالبی که برخی از شیوخ این استان در خصوص کاستی‌های موجود بیان کردند، اظهار داشت: مشکلات با شدت کم و زیاد در همه جای کشور وجود دارد و البته باید بیان شود چرا که بیان آن نشان دهنده عزم ملت ایران و اقوام ایرانی برای پیشرفت است و همه دنبال عدالت بوده و از تبعیض حتی اگر کوچک باشد، ناراحت می شوند.

در این دیدار تعدادی از شیوخ عرب خوزستان در سخنانی دیدگاهها و پیشنهادات و مشکلات خود را با زبانی حماسی با رییس جمهور در میان گذاشتند.

حاج عباس طرفی به نیابت از سران عشایر عرب خطاب به رییس جمهور گفت: شما در قلب ما جا دارید و از شیوه برخورد انسانی شما با اقشار و اقوام مردم بسیار صمیمانه سپاسگزاری می‌کنیم.

ثمیر باوی، از شیوخ عرب استان نیز در سخنانی اظهار داشت: اگرچه مشکلات و کاستی هایی وجود دارد اما ما محکم و استوار ایستاده ایم و دشمن هیچ نقطه ضعفی از ما حتی در خواب نخواهد دید چرا که رهبری فرزانه و رییس جمهوری مردمی و شجاع داریم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.