احمدی‌نژاد آینده وزارت ICT را تشریح کرد

۲۲م آذر ،

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران در پایان نشست هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به طرح ادغام وزارت ارتباطات افزود: وزارت ارتباطات از مدت‌ها قبل در فهرست ادغام ما بود چراکه وزارت ارتباطات چیزی در اختیار ندارد و دولت هرچه کوچکتر باشد بهتر است.
احمدی‌نژاد ادامه داد: پست‌بانک و پست باید واگذار شود. یک شرکت زیرساخت می‌ماند و یک کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که در مرکز دیگری ادغام خواهد شد. بر طبق فرمان مقام معظم رهبری مرکزی به نام مرکز فضای مجازی ایجاد شده است.
وی افزود: این مرکز فضای مجازی وظیفه تنظیم مقررات رادیویی را نیز برعهده دارد که این مرکز نیز فعالیت خود را آغاز کرده است از اینرو عملاً آن چیزی که زیر نظر وزارت ارتباطات باقی می‌ماند در حد یک وزارتخانه نیست و تنها شامل یک یا دو شرکت و یک کمیسیون می‌شود.
وی افزود: از این رو طبیعی است که این وزارتخانه باید تبدیل به یک سازمان زیر نظر رئیس جمهور و یا یکی از وزراء تبدیل شود.
احمدی نژاد ادامه داد: ما در جهت مصالح و منافع کشور این کار را می‌کنیم و حتی حکم سرپرستی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ۴ ماه پیش تهیه شده بود اما ما صحبت‌هایی کردیم و قرار بود کارهایی انجام شود. بالاخره مقدمات آن فراهم شد و این کار انجام شد.
به گزارش فارس احمدی‌نژاد گفت: بالاخره دولت باید کوچکتر شود و وزارت ارتباطات هم دیگر در حد یک وزارتخانه نیست؛ زمانی که بخواهیم این وزارتخانه را ادغام کنیم حتماً لایحه‌ای را به مجلس خواهیم داد این مسئله نظر شورای نگهبان است و ما بدون تصویب مجلس نمی‌توانیم آن را ادغام کنیم.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.