احمدی‌نژاد: مردم و دولت جمهوری آذربایجان در قلب ما جای دارند

۲۸اردیبهشت،

Amir Kholoosi-13-64.jpg

رییس‌جمهور روابط و مناسبات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را برادرانه و ممتاز دانست و با تاکید بر روابط برادرانه دو کشور گفت: مردم و دولت جمهوری آذربایجان در قلب ما جای دارند و جمهوری اسلامی ایران از صمیم قلب خواهان عزت، پیشرفت و رفاه مردم آذربایجان است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمود احمدی‌نژاد در دیدار شیخ‌الاسلام پاشازاده، رییس اداره مسلمانان قفقاز اظهار کرد: روابط و مناسبات تهران – باکو بر اساس برادری، دین و محبت استوار است و این ویژگی ها روابط دو کشور را از روابط بقیه کشورها با یکدیگر متفاوت کرده است.

وی اضافه کرد: ایران و ‌آذربایجان دو ملت و دو دولت برادر می باشند و جمهوری اسلامی ایران از استقلال، پیشرفت و عزت آذربایجان خرسند بوده و امیدوار هستیم به مراتب بسیار بالاتری نیز نایل شود.

رییس‌جمهور همچنین تاکید کرد: ایران و آ‌ذربایجان همیشه در کنار هم و پشتیبان یکدیگر بوده‌اند و به فضل الهی در آینده هم چنین خواهد بود.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه “روابط برادرانه تهران – باکو همیشه بدخواهان و دشمنانی داشته است”، خاطرنشان کرد: شیاطین همواره با استفاده از عناصر ساده‌لوح و طرح مطالب بی‌ربط و توسل به اقدامات بی‌اساس به دنبال ایجاد خدشه در روابط دو کشور بودند اما بدون تردید با هوشمندی مسئولان دو کشور و دو ملت آنان هیچ‌گاه موفق نبوده و نخواهند بود.

وی با بیان اینکه “جمهوری اسلامی ایران اطمینان دارد که دولت آذربایجان با هوشمندی این کشور را جلو می‌برد و از توطئه‌ها مراقبت می‌کند”، افزود: امروز مهمترین وظیفه ما این است که دامنه همکاری‌های دو کشور را مستحکم کنیم تا هیچ بدخواهی حتی به ذهنش هم خطور نکند که به روابط دو کشور خدشه وارد کند.

شیخ‌الاسلام پاشازاده رییس اداره مسلمانان قفقاز نیز در این دیدار با تاکید بر ابلاغ سلام‌های گرم رییس‌جمهور آذربایجان و اظهار احترام و محبت مخصوص ایشان به رییس‌جمهور کشورمان گفت: جمهوری آذربایجان به دنبال دوستی و برادری با جمهوری اسلامی ایران است.

وی خطاب به احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: پیرو دعوت شما در سفر به آذربایجان و پیشنهاد‌های جنابعالی، سفر علما و ریش سفیدان ‌آذربایجان به ایران شکل گرفته است و امیدواریم در تعمیق ارتباطات و روابط دو کشور موثر باشد و معتقدیم ایران و آذربایجان تکیه‌گاه هم بوده و با نگاه دوستی و برادری به دنبال گسترش روابط خود می باشند.

فتاح حیدر اف، رییس شورای ریش‌سفیدان جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار اظهار کرد: حیدر علی اف، رییس‌جمهور فقید آذربایجان همیشه تاکید می‌کرد که جمهوری آذربایجان حتما باید با جمهوری اسلامی ایران مناسبات خود را در بالاترین سطح حفظ کند و امروز همه ما در آذربایجان به دنبال این هدف هستیم.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه پشتیبان جمهوری آذربایجان بوده و از مواضع و حقوق مردم آذربایجان در مجامع مختلف حمایت کرده است و از همین رو دولت و مردم آذربایجان علاقه بسیاری به رهبران و مردم ایران دارند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.