احمدی نژاد: بعضی نانشان در مساله‌سازی است

۳۱فروردین۱۳،

رییس جمهور در جمع تعدادی از سران طوایف و عشایر خوزستان، اظهار کرد: بعضی نانشان در این است که مساله درست کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به استان خوزستان، احمدی نژاد که پس از سخنان تعدادی از سران عشایر و طوایف استان خوزستان سخنرانی می کرد، با اشاره به سخنان آنها در ارتباط با بعضی از مشکلات در این استان گفت: مشکلات همه جای کشور هست. ما باید در راه رفع این مشکلات تلاش کنیم.

وی با بیان این که دغدغه هایی که شما مطرح کردید نشان دهنده ی عزم ملت ایران و اقوام ایران برای پیشرفت، آبادانی و عدالت است، گفت: همه از تبعیض ناراحت و با آن مخالف هستیم.

احمدی نژاد ادامه داد: چرا ما از نظام بین الملل ناراحت هستیم؟ به خاطر این است که تبعیض و ظلم وجود دارد. در کشور نیز اگر مسائل و مشکلاتی وجود دارد باید این مشکلات را پی گیری و در جهت اصلاح امور حرکت کنیم.

رییس جمهور با بیان این که در استان های مختلف کشور مشکلاتی که شما اشاره کردید کمابیش وجود دارد، گفت: در بعضی جاها بداخلاقی هایی شده، یک جاهایی صلاحیت ها بی جهت رد شده، اعمال نظر شخصی شده، یک جاهایی انسان های کج فهم می باشند که اکنون نیز می باشند. من یک چیز را خدمت شما عرض کنم بعضی نانشان در این است که مساله درست کنند. سازمان، نهاد، گروه و دسته ای می باشند و نانشان این است که دائم مساله سازی کنند، کاری کنند تا اشکالات ایجاد شود، دعوا درست تا بگویند لازم است که ما باشیم.

وی با اشاره به اهمیت اجرای عدالت و با تاکید بر این که ماموریت جمهوری اسلامی ایران استقرار عدالت است، افزود: عده ای خیال می کنند وقتی جمهوری اسلامی شد همه ی کارها خود درست می گردد و عدالت می آید و بعضی هم می باشند که اصرار دارند تا ما از اهداف انقلاب غافل شویم تا به نان و نوایی برسند.

احمدی نژاد با بیان این که اجرای عدالت آسان نیست و ایستادن پای عدالت کمی سخت است، گفت: چرا این قدر در عرصه ی بین المللی به ما فشار می آورند؟ مگر ما چه چیزی در دنیا گفته ایم؟ حق چه کسی را خورده ایم؟ ما گفته ایم که باید در دنیا عدالت باشد و نمی شود که پنج نفر در دنیا بنشینند و در مورد سایر کشورها و موجودیت آنها تصمیم بگیرند.

رییس جمهور اظهار کرد: ببینید که با ثروت هایی که در منطقه وجود دارد چه می کنند. آدم درست می کنند که به خود بمب ببندد و برود آدم بکشد و یا ثروت مسلمانان را در جیب صهیونیست ها می ریزند.

وی با بیان این که شیاطین دوست ندارند ملت ها پیشرفت کنند و فشار می آورند، گفت: در داخل نیز این گونه است. عده ای تمایل دارند که مملکت، ثروت و ملت در چنگ آنها باشد.

احمدی نژاد با تاکید بر این که باید هوشمندانه بایستیم تا عدالت اجرا شود، اظهار کرد: به عنوان خادم و برادر کوچک شما عرض می کنم که در این دنیا هیچ آرزویی ندارم جز انجام وظیفه. یک جان ناقابل دارم گذاشته ام پای کار و هرچقدر بتوانم تلاش می کنم.

رییس جمهور با اشاره به اهمیت اصلاح ساختار اداری و بروکراسی و با اشاره به وجود بیکاری در بعضی از نقاط کشور گفت: کجای دنیا بیکاری نیست؟ همه جا هست. البته فشار اقتصادی آمده و فشار بیکاری بسیار شده است. در یک استان این فشار کمتر یا بسیارتر است. باید همه تلاش کنیم تا این مشکل را برطرف کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: اگر پروژه ای در استان خوزستان اجرا می گردد اول باید جوانان این استان مشغول به کار شوند. باید امکانات کافی برای جوانان بومی این شهرستان فراهم کنیم.

احمدی نژاد افزود: احساس می کنم بعضا در مدیریت سطح استان کارها مقداری روان جلو نمی رود.

رییس جمهور با اشاره به اهمیت قدرت مردم و اعتماد به ملت گفت: هر دولت، گروه و طایفه ای هرچقدر قدرتمند باشد قدرت آن به اندازه ی قدرت ملت نیست و کشور مال ملت است.

وی با بیان این که باید نقطه به نقطه ی ایران را بسازیم و در این راستا تلاش کنیم افزود: دولت، مجلس، قوه قضاییه و نهادهای گوناگون باید نگاه خود را به نحوی تنظیم کنند که کشور متعلق به ملت است و ملت است که باید کشور را بسازد و هیچ کس حق بیشتری ندارد.

احمدی نژاد با تاکید بر اعتماد به ملت گفت: شیاطین کارشان این است که اختلاف ایجاد کنند و برش بزنند و یک ملت را تکه تکه کنند و در واقع فاصله بیندازند. من بارها عرض کرده ام که اقوام مختلف ایرانی هرکدام مانند گلی خوشبو می باشند و همه عزیز می باشند.

رییس جمهور با بیان این که من با کسی جز با ملت ایران رفاقت ندارم، افزود: تا لحظه ی آخر ایستاده ام و در راستای اجرای عدالت تلاش می کنم.


– برگزیده
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.