احیا بیش از ۳هزار هکتار از اراضی بیابانی تهران

دوشنبه ۲۹ خرداد – ۰۴:۰۴:۰۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز‌داری استان تهران خبر داد:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-مدیر کل منابع طبیعی استان تهران گفت: با اجرای عملیات مقابله با بیابان زایی حدود سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی بیابانی جنوب تهران احیا شده است.
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری آریا به وامین،علام عباس عبدی نژاداظهار داشت با احیای این اراضی خیلی از روستاهای خالی از سکنه آباد شده است و زندگی  در آنها جریان دارد.
وی خاطر نشان کرد:در حال حاضر طرح احیای ۸۰ هزار هکتاری ازمراتع تخریب شده استان تهران با مشارکت سازمان ملل و ۷۰ روستا  در حال انجام می باشد.
عبدی نژاد در خصوص اراضی بیابانی استان تهران تصریح کرد:۱۰درصد از یک میلیون و ۳۵۰ هزار هکتار است اراضی این استان بیابانی است.که در مناطق جنوب تهران، ملارد، شهریار، شهرری و ورامین پراکنده می باشد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز‌داری استان تهران از طرح بیابان‌زدایی ۳۳ هزار هکتاری ابردژ خبر داد وتصریح کرد: در حال حاضر گونه‌های مناسبی از نوع تاغ و آکریپلکس در این منطقه استقرار یافته و باعث تثبیت شن‌های روان شده است.
عبدی نژاد خاطر نشان کرد: با توجه به تمرکز ۲۰ درصد جمعیت کشور در استان تهران توجه به نیازهای مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
در ادامه مدیر کل دفتر بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری  کشورگفت: با اجرای عملیات بیابان زدایی سه هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی بیابانی ورامین زیر کاشت پسته قرار گرفته که در هر هکتار برای دو نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد شده است.
عباس کارگر اظهار داشت:با حضور نمایندگان سازمان ملل متحد عملیات جنگل  دست کاشت در مساحت ۷۰ هزار هکتار از اراضی ملارد اجرا شده است.
وی یادآور شد :توسعه عملیات بیایان زدایی در کشور یکی از اولویت برنامه های سازمان جنگل ها ،مراتع و آبخیزداری است.که ‌ توسعه نیروی انسانی و مشارکت جوامع محلی از مهم ترین اقدامات برای اجرای این مهم می باشد.

کدM-ch2531

 

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۸۱۶۰۴۰۵۵۷۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.