احیای فورد GT90

کی‌ از بهترین خودرو‌های مفهومی‌ که تا به حال توسط شرکت فورد ساخته شده است بیگمان فورد GT90 است. این خودرو نسخه فضایی شده فورد GT40 بود،

از یک موتور ۱۲ سیلندر وی شکل استفاده می‌‌کرد که ۷۵۰ اسب بخار توان تولید کرده و حداکثر سرعت آن به صورت تئوری ۳۷۶ کیلومتر در ساعت بود. بسیاری از افراد دوران نوجوانی خود را با رویای به تولید رسیدن فورد GT90 سپری کرده اند، رویایی که هچگاه محقق نشد.

این رویا در سال ۲۰۱۱ به نوعی دیگر در حال محقق شدن است. شخصی‌ به نام آقای آدام پینتک در حال ساختن این ماشین به صورت دست ساز است. وی ۴ سال گذشته از زندگی‌ خود را صرف ساختن بدنه این خودرو کرده است. نتیجه تلاش و پشت کار وی در قالب ریزی بدنه، خودرویی است که ملاحظه می‌‌کنید، کپی‌ برابر اصل فورد GT90!

ساختن بدنه خودرو تقریبا به پایان رسیده است، و آقای پینتک با عقد قراردادی به یک شرکت سازنده ماشین‌های مسابقه‌ای فرمول، در پی‌ ساختن شاسی مناسب برای ماشین خود است. طراحان به آقای پینتک پیشنهاد داده اند که موتور ۱۲ سیلندر را فراموش کرده و به جای آن از یک موتور ۸ سیلندر توربو با ۱۰۰۰ اسب بخار که در میان ماشین نصب می‌‌شود استفاده کند. موتور پر قدرت این ماشین نیز با یک گیربکس شش سرعته به چرخ‌های عقب متصل خواهد بود.

منبع : shahcar.com


اخبار و مقالات دنیای خودرو | Maxspeed.IR

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. فراز:

    راتوئلوئلئوفوفقعنئقثن
    ق

    قعغنقفعغتالبنق

  2. فراز:

    عالی است من خوشم امد شما چطور ؟!فقط می توانید از موتور۱۰۰۰۰۰سیلندر و۱۰۰۰۰۰اسب بخوار هم استفاده کنید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.