اخبار خودرو:برنامه ریزی برای تامین سوخت خودروها همزمان با آغاز فصل سرما، ۴ آبان ۹۱

این خبر امروز پنجشنبه ۴ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

برنامه ریزی برای تامین سوخت خودروها همزمان با آغاز فصل سرما

عصر خودرو : مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران از برنامه ریزی دقیق این شرکت برای تامین سوخت مورد نیاز خودروها همزمان با آغاز فصل سرما خبر داد.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از شانا علیرضا ضیغمی افزود: با آغاز فصل سرما سوخت کافی در همهی نقاط کشور وجود دارد و برنامه ریزی های لازم برای عرضه مناسب آن در سراسر کشور انجام شده است.
وی تاکید نمود: ذخیره سازی های مناسب در همهی نقاط کشور iبه ویژه مناطق سردسیر و سخت گذر انجام شده است و با پرشدن مخازن، تامین سوخت زمستانی بدون هیچ کمبودی انجام می گردد.
معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی تصریح نمود: همچنین سوخت مورد نیاز وسایل حمل و نقل عمومی نیز iبه میزان کافی در جایگاه ها وجود دارد و عرضه مطلوب سوخت در همهی جایگاه های سراسر کشور بدون مشکل انجام می گردد.
ضیغمی با اشاره iبه این که بنزین و گازوییل کافی در همهی جایگاه های عرضه سوخت وجود دارد، افزود: در بعضی موارد معدود ممکن است جایگاه های سوخت در حال تعمیرات دوره ای باشند که در ا ین موارد هموطنان می توانند از جایگاهی دیگر در همان محدوده اقدام iبه سوختگیری نمایند.
برنامه ریزی برای توزیع مناسب سوخت (اعم از فرآورده و گاز) یکی از اقدام های مهم وزارت نفت است که نیازمند هماهنگی دقیق و منسجم با بخش های داخل صنعت نفت (به عنوان واحد تامین سوخت) و بخش های خارج از این صنعت (به عنوان مصرف نماینده) است.
نیروگاه ها، صنایع بزرگ و انرژی بر از بزرگ ترین بخش های مصرف سوخت کشور می باشند که باید میزان مصرف دقیق این بخش ها بر اساس پیش بینی شرایط آب و هوایی و میانگین مصرف سوخت آنها در سال های گذشته متناسب با توسعه شبکه گازرسانی شهری و روستایی سنجیده و نسبت iبه تامین آن سوخت همه بخش های مصرف در زمستان اقدام شود.
بر اساس اعلام شرکت ملی گاز ایران، کمترین حجم گاز تحویلی iبه نیروگاه های کشور در ماه های سرد زمستان امسال، مطابق سال های گذشته ۳۰ میلیون مترمکعب در روز خواهد بود و مابقی نیاز نیروگاه ها iبه سوخت از طریق سوخت مایع تامین می گردد.

جمعه ۵ آبان   ۵:۲۹

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.