اخبار خودرو:کاهش چشمگیر تصادفات رانندگی با ورود خودروهای بدون راننده، ۳ آبان ۹۱

این خبر امروز چهارشنبه ۳ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

کاهش چشمگیر تصادفات رانندگی با ورود خودروهای بدون راننده

عصر خودرو : اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا تحقیقات همه جانبه ای را در خصوص خودروهای خودران (خودروهایی بدون نیاز iبه کنترل راننده) آغاز نموده است.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل ازسایپانیوز در جمع مقام های حکومتی و خودرویی در سفارت سوئد در واشنگتن موضوع تلاش گوگل و شرکت خودروسازی ولوو سوئد برای تولید خودروهای خودران و همچنین آغاز تحقیقات همه جانبه اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا در تدوین استانداردهای مربوطه مطرح شد.
دیوید استریکلند رئیس اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا گفت: گسترش خودروهای خودران روشی مهم اما چالشی برای کاهش ریسک تصادف iبه حساب می آید. خطاهای انسانی در حال حاضر عامل ۹۰ درصد تصادفات iبه شمار می آیند و در سال ۲۰۱۰ مسبب مرگ ۳۳ هزار نفر در آمریکا بوده است. با استفاده از خودروهای خودران امکان کاهش قابل ملاحظه مرگ و میر و جراحت وجود دارد.
این ابتکار iبه طور جدی از سوی گوگل آغاز شد و تقریباً همه خودروسازان بزرگ دنیا iبه هیچ وجه مایل نمی باشند که از رقبا عقب بمانند، از این رو iبه تحقیقات گسترده در این زمینه روی آورده اند. سه ایالت نوادا، فلوریدا و کالیفرنیا هم رسماً اجازه آزمایش خودران ها را در جاده ها صادر نموده اند. در چند ایالت دیگر هم لایحه آن در مراحل بررسی و رأی گیری است.
در حال حاضر آن چه مد نظر محققان است سپردن کنترل کامل راندن خودرو iبه فناوری ها و کامپیوتر های خودرو با قابلیت iبه دست گرفتن کنترل توسط سرنشین خودرو در مواقع ضروری است. خوددران ها باید بتوانند بعد از دریافت مقصد و مسیر از سوی مالک خودرو بدون نیاز iبه کنترل و هدایت سرنشینان، آنان را iبه مقصد برسانند. از همین حالا هم بعضی از فناوری های مرتبط با خودران ها در خودروهای امروزی باب شده اند از جمله ارتباط الکترونیکی، ماهواره ای و اینترنتی میان خودروهایی که در جوار هم در حال حرکت می باشند.
برای این منظور باید استانداردهای ایمنی تازه تدوین شوند. این موضوع حتی iبه بازنگری در استانداردهای کنونی ایمنی خودرو خواهد انجامید.
خودران ها علاوه بر کاهش تصادفات در اثر خطاهای انسانی، برای افراد نابینا و کهنسال بسیار مفید واقع خواهد شد iبه ویژه که در همه جوامع افراد مسن و پیر وجود دارند که برای حمل و نقل دچار مشکل می باشند.
اگر خودران ها iبه وسیله ای متداول تبدیل شوند جهش بزرگی در صنعت حمل و نقل iبه حساب خواهد آمد.

چهارشنبه ۳ آبان   ۶:۶

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.