اختتامیه نمایشگاه مد و مانتو برگزار شد

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

با حضور معاون هنری ارشاد/

نمایشگاه ˝مانتو و پوشش سر۹۱˝ شب گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون هنری وزیر ارشاد و با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف در تالار وحدت iبه کار خود پایان داد.

به گزارش تفسیری خبرنگار هنرآنلاین، مراسم اختتامیه نمایشگاه مد و مانتو شب گذشته ۲۴ آبان در تالار وحدت با سخنان عفت شریعتی دبیر اجرایی نمایشگاه مد و مانتو و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان آغاز شد. وی ضمن بیان گزارش تفسیریی از عملکرد نمایشگاه، در سخنانی iبه اهمیت بسیارزیبایی زن در جامعه تاکید و گفت: زن مسلمان باید در جامعه حضوری فعال داشته باشد و یکی از مهمترین رکن های این حضور داشتن پوششی بسیارزیبا و متناسب با فرهنگ جامعه است که این نمایشگاه برای تحقق این هدف تلاش کرده است.

لباس نماد فرهنگ دینی ماست

در بخش دیگری از مراسم اختتامیه نمایشگاه مد و مانتو حمید شاه آبادی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر روی صحنه حاضر شد و در سخنانی گفت: تاکید اصلی ما در زمینه لباس بر فرهنگ ایرانی اسلامی است که این نمایشگاه نیز برای پیش بردن این هدف برگزار شده است.

وی در ادامه صحبت هایش بر حفظ اصالت های فرهنگی در لباس ها اشاره و اظهار کرد: نگاهی iبه فرهنگ های مختلف نشان می دهد که بسیاری از کشورهای حاوی تمدن و اصالت دنیا با این که در بسیاری از بخش های فرهنگی تحت تاثیر فرهنگ غرب قرار گرفته اند اما در زمینه لباس بر اصالت خود استوار ماند ه اند.

شاه آبادی گفت: ما نیز در زمینه لباس در اقوام مختلفمان اصالت های ویژه ای داریم که باید iبه آنها پرداخته شود. در واقع امروز لباس نماد فرهنگ و تمدن دینی ماست. براساس برنامه ای که برای فرهنگ لباس داریم باید در سال ۱۴۰۴ ایران iبه نقطه ثعالی در فرهنگ لباس برسد.

وی ادامه داد: پس از برگزاری نمایشگاه گام بعدی ما در سه ماهه آینده تولید انبوه طرح های پذیرفته شده است که در iبهار سال آینده این طرح ها را در تولید انبوه iبه بازار عرضه می کنیم.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره iبه لزوم ورود در لباس آقایان و کودکان تصریح کرد: در آینده برنامه داریم که وارد زمینه لباس آقایان و کودکان نیز شویم، برگزاری نمایشگاه هایی برای لباس آقایان و کودکان نیز امری ضروری است که باید لباس این قشرهای جامعه نیز براساس فرهنگ ایرانی و اسلامی هماهنگ شود.
لباس از سفارشات قرآن است

در بخش دیگری از مراسم اختتامیه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی گفت: برگزاری این نمایشگاه نشان داد که اگر لباسی در طرح های جذاب و مناسب ارائه شود iبه طور حتم با استقبال از سوی بانوان مواجه می گردد.

وی ادامه داد: در زمینه لباس قرآن کریم می فرماید: “ما لباس را بر شما نازل کردیم”. در واقع این کلام قرآن نشان دهنده اهمیت و جایگاه ویژه لباس در جامعه اسلامی است. اسلام همواره مسلمین را iبه داشتن ظاهری بسیارزیبا رهنمود کرده است که این مسئله در نماز نیز نمود دارد.

در پایان این مراسم نیز برندگان بخش های مختلف معرفی و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون هنری وزیر جوایزی iبه آنها اهدا شد.

برندگان بخش های مختلف iبه این شرح انتخاب شدند؛

در بخش طرح اولی ها

رتبه اول: درسا میرکرمانشاهی
رتبه دوم: مریم خرم دره
رتبه سوم: کتایون چیزلی

بخش مقاله ها

رتبه اول: بیژن زارع
تبه دوم: رایکا خورشیدیان
رتبه سوم: فریناز فربد

بخش روسری: در این بخش هیئت داوران برگزیده ای را انتخاب نکرد.

بخش مانتو مجلسی

رتبه اول: خانم نمینی
تبه دوم: سپیده پارسا پور
رتبه سوم: نازنین مجلسی

بخش مانتو اجتماعی

رتبه اول: مریم عسگر اولادی
رتبه دوم: مهدیه برهانی
رتبه سوم: میترا تمجیدی

انتهای پیام / ۴۲

 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.