اختصاصی خبرآنلاین از توکیو/ ولاسکو: چرا باخت ایران به چین عجیب است؟/ ایرانی ها هم مثل ژاپنی ها فکر می کنند همیشه باید برنده باشند

به گزارش خبرآنلاین؛ او البته خوشحالی اش را پنهان نمی کند و می گوید:« خیلی خوشحالم که برنده این بازی بودیم. آن هم با باخت ۳ – صفر در جام جهانی . البته از قبل می دانستم که شکست چین خیلی سخت است. با این که ست های اول و سوم را به چین دادیم ولی خوشحالم که بازیکنانم روحیه شان را از دست ندادند. آنها همان کاری را انجام دادند که من می خواستم، تمرکز روی ست بعدی و فکر نکردن به توپ از دست رفته.»

سرمربی تیم ملی والیبال ایران موفقیت تیمش را به سرویس های خوب ربط می دهد: «چین در اجرای کار ترکیبی عالی است اما تیمم به آن ها اجازه این کار را نداد. در تمرینات هم تمرکزمان روی دریافت بود که نتیجه داد.هم دربازی با کره و هم چین.» ولاسکو با اطلاعاتی که از چین داشته نتیجه بازی را پیش بینی نکرده بوده، حتی برای خودش: «من هیچ نتیجه ای را پیش بینی نمی کنم.همیشه فکرم تنها تمرکز روی بازی است نه نتیجه. نتیجه ممکن است برد باشد یا باخت.»

مورینیوی والیبال دنیا انگار خیلی هم از باخت دوباره تیم به چین و انتقادها نمی ترسد:«اگر هم می باختیم نهایتا امتیاز از دست می دادیم.چین کشور بزرگی است و در والیبال خیلی قدرتمند. چرا عجیب است که ایران به آن ها ببازد؟ این کشور در همه مسائل یکی از قدرهای دنیاست. عجیب این است که ما برنده بازی با آنها شویم نه اینکه آنها ما را ببرند. چین کشور کوچکی نیست. چین است. اما ایران هم مثل ژاپن عجیب و غریب است. فکر می کند همیشه بهترین است و باید برنده باشد. درحالی که تیم چین تیم جوانی است که سال به سال بهتر می شود. بازیکنان این تیم با شماره های ۴ ،۱۵،۶ و۱۰ چهار سال پیش در جوانان بازی می کردند. حالا بزرگسالان.»

او درباره نوسان بازیکنان ایران مقابل چین می گوید:«نمی دانم چرا بازیکنانم در این بازی نوسان داشتند.شاید استرس زیاد برای برد بوده.غفور شاید هم خسته شده بود،چون تمرین هم نکرده بود. شاید بعضی های دیگر استرس داشتند.به هر حال بازی با کره متفاوت از بازی امروز نبود.در واقع مقایسه این دوبازی ،مثل رالی است که در آن ماشین «بی ام و» با فراری رقابت کند. در حالی که این دو ماشین خیلی با هم فرق دارند.» ولاسکو مثل شاگردانش امیدوار است که این دوبازی استارت خوبی برای نتیجه در بقیه مسابقه ها باشد: «من هم مثل آنها فکر می کنم.اما بیشتر از اینکه احساس داشته باشیم باید فکرخوب داشته باشیم .این دو برد اعتماد به نفس بازیکنان را بالا می برد. ببینید ما در ست سوم ۲۹ -۳۱ باختیم اما ست بعد این تیم را شکست دادیم.»

۴۳ ۴۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.