اختصاص یک سوم مدارس راهنمایی و یک هفتم متوسطه به دوره ابتدایی

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ‘فاطمه قربان’ روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه بیست و نهمین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور در مرکز همایش های رازی از مدیران مناطق آموزش و پرورش خواست مدارس تازه تاسیس را ابتدا به دانش آموزان ابتدایی و در صورت نیاز به هنرستان های فنی و حرفه ای اختصاص دهند.

وی خواستار آماده شدن مدارس ابتدایی تا اول مهرماه شد.

قربان در بخش دیگری از سخنانش در مورد ساماندهی نیروی انسانی گفت: باید ابلاغ معلمان به ویژه معلمان پایه اول تا پایه ششم دوره ابتدایی به صورت رایانه ای صورت گیرد.

وی افزود: حتی الامکان نیروهای کارمعین، تربیت معلم و آموزشیاران نهضت سوادآموزی جدید الورود باید در حاشیه و روستا ساماندهی شوند و نیروهای باتجربه در مراکز استان ها و شهرها به کار گرفته شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد به هیچ عنوان در روستاها نباید از سرباز معلم در کلاس های تک پستی – معلم، مدیر، ناظم و معاون اجرایی مدرسه – استفاده شود.

قربان ادامه داد: در مقطع ابتدایی نیروی انسانی را باید در اولویت اول ساماندهی قرار دهیم و از آموزگار در این مقطع نباید برای پست های اجرایی استفاده شود.

وی با اشاره به انسداد مبادی ورودی بیسوادی در کشور گفت: باید کودکان لازم التعلیم را شناسایی و نسبت به ثبت نام آنها اقدام کنیم.

این مقام مسوول افزود: دوره پیش دبستانی یک دوره غیررسمی و غیراجباری است و باید به شیوه غیردولتی و با مشارکت مردم مدیریت شود، البته افزایش مراکز بپیش دبستانی و نظارت بر این مراکز از وظایف آموزش و پرورش است.

اجتمام ** ۹۱۰۵ ** ۱۷۸۸ **۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۵۸۵۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.