اختصاص ۸ میلیون‌ دلار جهت تامین تقاضای ارز دانشجویان بورسیه

۰۹م آذر ،

forootan-1-55.jpg

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور اعلام کرد: بانک مرکزی به بانک تجارت‌ هشت میلیون‌ دلار جهت تامین تقاضای ارز دانشجویان بورسیه اختصاص داد.

صمدکریمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بانک و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب ابراز داشت: بانک مرکزی طی روزهای اخیر در دو نوبت و در مجموع معادل ۸ میلیون دلار جهت تامین تقاضای ارز دانشجویان بورسیه به بانک تجارت پرداخت کرده است.

وی افزود: بانک تجارت ارز دانشجویان بورسیه وغیربورسیه و بانک سامان منحصرا ارز دانشجویان غیربورسیه را پرداخت خواهد کرد.

کریمی گفت: کماکان تامین ارز دانشجویان بورسیه به نرخ مرجع و ارز دانشجویان غیربورسیه به نرخ مبادله ای خواهد بود.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور در ادامه با بیان اینکه مرکز مبادلات ارزی کشور در واقع همان بازار بین بانکی و بیانگر عرضه و تقاضای ارز در سیستم بانکی است، اظهار کرد: فرماندهی مرکز را بانک مرکزی بر عهده داشته و دستگاه‌های دیگر همانند وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور اقتصاد و دارایی در راه اندازی آن نقش مهمی داشته‌اند. بازار بین بانکی از ظرفیت‌های سیستم بانکی جهت مدیریت عرضه ارز و همچنین وزارت خانه مزبور در مدیریت تقاضای ارز استفاده می‌کند.

به گزارش ایسنا، با توجه به حجم بالای تقاضای ارز از سوی دانشجویان غیر بورسیه (مقطع فوق لیسانس و بالاتر) بانک سامان به عنوان بانک عامل دوم جهت ارائه خدمات به دانشجویان غیر بورسیه کار خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.