اخراج، آخرین راهکار برای برخورد با دانشجویان ستاره‌دار است/ ستاره بودن را نمی‌توان به هر دانشجویی نسبت داد

اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو کانون دانشگاهیان گفت: آخرین راهکار برای دانشجویان ستاره‌دار اخراج از دانشگاه است که به تشخیص دستگاه‌های نظارتی و امنیتی بستگی دارد که رسیدگی به پرونده این دانشجویان را برعهده داشته و بر چارچوب قوانین دربارهٔ دانشجویان ستاره‌دار تصمیم می‌گیرند.

هاشم داداش‌پور در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه سیستم آموزش عالی با توجه به اقدامات دانشجویان ستاره‌دار و با همکاری دستگاه قضایی آن‌ها را به محرومیت اجتماعی و تحصیلی دچار می‌کند، اظهار داشت: کسانی که مشکلات حاد اخلاقی دارند ممکن است تحت عنوان دانشجوی ستاره‌دار از آن‌ها یاد شود که با توجه به مشکل ایجاد شده توسط آن‌ها در جلوی نام این دانشجویان ستاره می‌گذارند و آنان را از دانشجویان با شرایط عادی جدا می‌کنند.
 
وی افزود: بحث دانشجوی ستاره‌دار از زمان مصطفی معین که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بود مطرح شد.
 
عضو کانون دانشگاهیان تصریح کرد: دانشجویان ستاره‌دار کسانی می باشند که ممکن است در سیستم آموزشی عالی کشور حضور داشته باشند ولی کار غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای از آن‌ها سر زده باشد.
 
داداش‌پور مطرح کرد: تعداد دانشجویان ستاره‌دار بسیار محدود بوده و درصد بسیار ناچیزی از قشر دانشجویان را به خود اختصاص داده است.
 
وی اضافه کرد: کلمه دانشجوی ستاره‌دار قاعدتا ویژگی منفی برای این اشخاص اطلاق می‌شود و لذا به راحتی ستاره بودن را نمی‌توان به هر دانشجویی نسبت داد.
 
عضو کانون دانشگاهیان با تاکید بر اینکه دانشجویی که عنوان ستاره‌دار به وی اختصاص داده شده از یکسری از حقوق خود محروم می‌شود، ابراز داشت: دانشجویان ستاره‌دار دانشجویان متخلفی می باشند که دارای مشکلات خاص بوده که از جمله آن می‌توان به مسائل امنیتی در خصوص این دانشجویان اشاره کرد.
 
داداش‌پور با بیان اینکه دانشجوی ستاره‌دار می‌تواند محیط را با شرایطی که خود دچار آن بوده مواجه کند، خاطرنشان کرد: آخرین راهکار برای دانشجویان ستاره‌دار اخراج از دانشگاه است که به تشخیص دستگاه‌های نظارتی و امنیتی بستگی دارد که رسیدگی به پرونده این دانشجویان را برعهده داشته و بر چارچوب قوانین دربارهٔ دانشجویان ستاره‌دار تصمیم می‌گیرند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.