اخراج صدها نفر از کارکنان هتلهای پارادور اسپانیا

۱۵م دیماه ،

شرکت دولتی اداره کننده هتلهای زنجیره ای پارادور اسپانیا پس از مذاکره و توافق با اتحادیه‌های کارکنانش، ۳۵۰ نفر را اخراج خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این هتلها در مکانهای تاریخی مانند قلعه‌هایی که قدمتشان به سال ۱۹۲۶ بازمی گردد، قرار دارند اما به رغم جاذبه‌شان، به سبب کاهش شمار مسافران با ضرر روبرو شده اند.

شرکت پارادورس دو توریسمو در ماه نوامبر اعلام کرده بود که هفت هتل را تعطیل و ۶۴۴ نفر را اخراج خواهد کرد اما به دنبال اعتراض و اعتصاب کارکنان، موافقت کرد شمار اخراجها را به نصف رقم برنامه ریزی شده کاهش دهد و تنها یک هتل را تعطیل کند.

پارادورس که ۷۷ میلیون یورو در سال ۲۰۱۱ ضرر کرد، میزان حقوق کارکنانش را نیز کاهش خواهد کرد. این شرکت پیش بینی کرده که به رغم صرفه جویی‌های انجام گرفته، ۱۰۷ میلیون یورو در سال ۲۰۱۲ ضرر خواهد داشت.

شرکتهای اسپانیایی برای مقابله با رکود اقتصادی که سودشان را کاهش داده، کارکنانشان را اخراج کرده اند. شرکت هواپیمایی ایبریا در حال حاضر سرگرم مذاکره با اتحادیه‌های کارکنانش برای اخراج ۴۵۰۰ نفر است.

به گزارش رویترز، در حالیکه تازه‌ترین آمار کاهش ۱٫۲ درصد شمار بیکاران اسپانیایی در ماه دسامبر را نشان می دهد اما تحلیلگران نسبت به تغییر روند بازار کار این کشور در سال تازه خوش بین نیستند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.