اخراج۱۹۰۰کارمند دویچه بانک آلمان

جام جم آنلاین: به دنبال کاهش چهل و شش درصدی درآمدهای دویچه بانک آلمان در سه ماهه دوم سال دو هزار و دوازده ، این بانک روز سه شنبه اعلام کرد ۱۹۰۰کارمند خود را که بیشتر آنها خارج از کشور آلمان مشغول بکار هستند از کار اخراج می کند.

به گزارش آسوشیتدپرس از فرانکفورت،اوج گرفتن بحران بدهی در کشورهای اروپایی سبب ضربه زدن به بخش سرمایه گذاری در این بانک و فعالیت های بازرگانی آن شده است. دویچه بنک آلمان  که حدود صد و یک هزار کارمند دارد  اعلام کرد در حدود هزار و پانصد فرصت شغلی در بخش بانکداری صنفی و بخش های اوراق بهادار و زیر ساخت های مربوطه را حذف خواهد کرد.

کاهش این تعداد از کارمندان باعث صرفه جویی سیصد و پنجاه میلیون یورویی این بانک از کل سه میلیارد یورویی می شود که مورد نظر دویچه بنک است.

سهام این بانک که پس از انتشار گزارش مربوط به درآمد دچار افت شده بود پس از انتشار اخبار مربوط به کاهش تعداد کارمندان و برآورد پس انداز، به یکباره بالا رفت. سهام دویچه بنک سه ممیز دو دهم درصد افزایش یافت و به بیش از بیست و پنج یورو در هر واحد رسید.

 بزرگترین بانک آلمان در گزارش مربوط به درآمدهایش اعلام کرد سود خالص این بانک در سه ماهه دوم امسال به ششصد و شصت و یک میلیون یورو رسید . این رقم در مدت مشابه سال گذشته یک میلیارد و دویست و سی و سه میلیون یورو بود.

دویچه بنک در بیانیه ای اعلام کرد:« بحران بدهی کشورهای اروپایی همچنان ادامه دارد و این موضوع بر اعتماد سرمایه گذاران و فعالیت های مشتریان این بانک تأثیر گذارده است.»

برخی از کشورهای اروپایی مانند اسپانیا و ایتالیا با بحران بدهی دست و پنجه نرم می کنند و پیش بینی می شود ممکن است این کشورها با بدهی های بیشتری مواجه شوند و از کمک های مالی کشور های دیگر برای تقویت بازارهای ضعیف خود استفاده کنند.(واحد مرکزی خبر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.