ادامه اعتراضات جهانی iبه حملات رژیم صهیونیستی iبه غزه

۲۷ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

اعتراضات ضد حملات رژیم صهیونیستی iبه نوارغزه در کشورهای مختلف جهان همچنان ادامه دارد.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر iبه نقل از شبکه بی بی سی ؛ در مصر هزاران نفر در تظاهراتی گسترده ضمن محکوم کردن حملات اسرائیل شعارهائی درحمایت از فلسطینی ها سردادند.
در لبنان صدها تظاهرکننده در خارج دفتر سازمان ملل در بیروت و همچنین خارج اردوگاه فلسطینی ها در بندرصیدا تجمع کردند تا iبه حملات اسرائیل iبه نوارغزه اعتراض کنند. تظاهرکنندگان درحالی که پرچم فلسطین را دردست داشتند   شعارهای ضد اسرائیل سردادند.
درصنعا پایتخت یمن نیز هزاران تظاهرکننده حملات اسرائیل iبه نوارغزه را محکوم کردند. آنها خواستار موضع واحد جهان عرب در برابر اسرائیل شدند.

شبکه تلویزیونی العالم نیز گزارش تفسیری داد: انگلیسی ها مواضع جانبدارانه دولت این کشور از رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
به گزارش تفسیری این شبکه، شمار بسیاری از اقلیت اسلامی و عربی در لندن و شماری از شهروندان انگلیسی در برابر سفارت رژیم صهیونیستی تظاهرات و با ملت فلسطین در نوار غزه ابراز همدردی کردند. تظاهرکنندگان حمله اسرائیل iبه نوار غزه را محکوم کردند و خواستار محاکمه مسئولان اسرائیلی شدند و مواضع طرفدارانه آمریکا و انگلیس را شرم آور خواندند.

تونسی ها هم حمایت های آمریکا از رژیم صهیونیستی را در تجاوز iبه نوار غزه محکوم کردند.
شهروندان تونسی با برگزاری تظاهرات در چند شهر این کشور، تجاوز اسرائیل iبه نوار غزه را محکوم کردند.
تظاهرکنندگان خواستار تحرکات منطقه ای،عربی و بین المللی برای دفاع از غزه شدند. تونسی ها حمایت مطلق خود را از مقاومت ملت فلسطین اعلام کردند و از کشورهای عربی خواستند روابط خود را با اسرائیل قطع کنند و هر گونه تلاش برای عادی سازی روابط با این رژیم iبه لحاظ قانونی جرم شناخته شده و این مسئله در قوانین اساسی کشورهای عربی قید شود. جوانان انقلابی تونسی که پرچم های فلسطین و سوریه را در دست داشتند، شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا سر دادند.
تظاهرکنندگان خشمگین در آنکارا نیز پرچم رژیم صهیونیستی و تصاویر بنیامین نتانیاهو اول وزیر این رژیم را iبه آتش کشیدند.
گروهی از اعضای انجمن جوانان آناتولی جمعه شب در مقابل ساختمان سفارت اسرائیل در آنکارا تجمع و علیه اسرائیل تظاهرات کردند.
شماری از دانشجویان فلسطینی که iبه آنکارا مسافرت کرده اند نیز در این تظاهرات شرکت کردند.

صدها تن از مردم اتریش  با تجمع در مرکز شهر وین جنایات صهیونیست ها در غزه را محکوم کردند.
راهپیمایان از ملیت های اتریشی, عرب و ترک در حالی که پرچم فلسطین را با خود حمل می کردند  در بیانیه ای تاکید کردند: حملات رژیم صهیونیستی علیه یک و نیم میلیون انسان بیگناه که بیشتر آنان با سیاست های اسرائیل آواره شده اند صورت می گیرد و فقط با محکومیت جدی جامعه بین الملل علیه سیاست اسراییل و خشونت هایش و همچنین تحریم اسراییل, می توان راه حلی سیاسی در این باره پیدا کرد و تا وقتی که اسراییل برای این جنایات مجازات نشود صلح در منطقه امکان پذیر نخواهد بود.
 

 

 


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.