ادامه اعتراضات سلفی ها در کویت با حمایت قطر و عربستان

در پی برگزاری بزرگ‌ترین تظاهرات تاریخ کویت که سازمان دهنده آن جریان‌های سلفی تندروی طرفدار عربستان و قطر بودند، منابع خبری اعلام کردند اعتراضات گسترش می‌یابد.

در پی برگزاری بزرگ‌ترین تظاهرات تاریخ کویت که سازمان دهنده آن جریان‌های سلفی تندروی طرفدار عربستان و قطر بودند، منابع خبری اعلام کردند اعتراضات مخالفان علیه دولت کویت گسترش می‌یابد.

به گزارش سرویس بین الملل ممتازنیوز، مخالفان کویتی با ادعای سرکوب شدید بزرگترین تظاهرات در تاریخ این کشور، گفتند که قصد دارند به اعتراضات ادامه دهند.

گروه‌های مخالف در پی نشست خود در بیانیه‌ای گفتند با وجود تدابیر سرکوبگرانه ای که دولت اعمال کرده است، به اعتراضات ادامه خواهند داد و فعالیت‌های جدیدی را اعلام خواهند کرد. دولت کویت چند ساعت پس از دستگیری صدها معترض کویتی آنها را آزاد کرده بود که در میان آنها چند نماینده تندروی پارلمان این کشور نیز دیده می‌شوند.

نیروهای پلیس کویت یکشنبه شب برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور، بمب‌های صوتی و گلوله های پلاستیکی استفاده کردند. تظاهرکنندگان به اصلاح قانون انتخابات اعتراض داشتند. به گفته یک سازمان حقوق بشر و مقامات، در این تظاهرات بیش از ۱۰۰ تظاهرکننده و ۱۱ پلیس زخمی شدند.

در بیانیه مخالفان با اشاره به اینکه مقابله با اصلاحات یک نبرد طولانی است، آمده است خواسته های ملت کویت به لغو فرمان اصلاح قانون انتخابات محدود نمی شود بلکه شامل اصلاحات سیاسی به منظور تبدیل کویت به نظام دمکراتیک پارلمانی است.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.