ادامه روند فعلی بازار مسکن تا پایان سال

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/یک کارشناس مسکن معتقد است: بازار مسکن در ماه‌های آینده روال فعلی را پیش می‌گیرد و بازار سال آینده نیز به برنامه‌های اقتصادی دولت بستگی دارد.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) فردین یزدانی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به وجود تورم در کشور اظهار کرد: تورم در بخش هزینه‌ها سبب تغییرات قیمت در بازار است که پیش‌بینی می‌شود بازار مسکن تا پایان سال همین روال را پیگیری کند.

به گفته وی بازار مسکن در سال آینده به بودجه،‌ سیاست‌های دولت و برنامه‌های اقتصادی بستگی دارد.

این کارشناس با اشاره به اینکه مسئولان وزارت راه و شهرسازی فرهنگ پس‌انداز را به منظور خانه‌دار شدن مطرح کرده‌اند، گفت: برنامه‌های وام مسکن و معطوف به تقاضا برای بازار مسکن مناسب می باشند.

به گفته وی افزایش تسهیلات مسکن در کنار فرهنگ پس‌انداز شکل می‌گیرد و فرهنگ پس‌انداز برای دهک‌های متوسط جامعه کارآمد است. همچنین باید برای دهک‌های کم درآمد برنامه‌های تامین مسکن در نظر گرفته شود.

این کارشناس تاکید کرد: برنامه‌های وام و پس‌انداز برای اقشار کم درآمد جامعه است و در مواردی به مداخله مستقیم‌تر نهادهای عمومی نیاز دارد.

یزدانی با اشاره به زمان و شیوه اجرای افزایش تسهیلات مسکن نیز اظهار کرد: روش‌های تامین مالی در بخش مسکن نیاز به زمان و شیوه مناسب اجرا دارد و باید امکانات لازم برای اجرای این برنامه‌ فراهم باشد.

به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه مسئولان وزارت راه و شهرسازی بر افزایش قیمت‌ مسکن طی یکی – دو سال اخیر و پایین آمدن ارزش وام ۲۰ میلیون تومانی خرید مسکن اذعان داشته و معتقدند قدرت خرید مردم کاهش یافته طرح‌های تازهی برای خانه‌دار شدن مردم از قبیل راه‌اندازی بازار رهن و بازار رهن ثانویه را مطرح کرده‌اند تا در صورت تصویب، قدرت خرید خانه برای اقشار کم درآمد و زوج‌های جوان افزایش یابد.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.