ادامه یکه تازی اپل و مایکروسافت به عنوان ارزشمندترین شرکت‌های جهان

غول‌های فناوری اپل و مایکروسافت در پایان ژوییه، ارزشمندترین شرکتهای جهان از نظر سرمایه بازار ماندند.

ادامه یکه تازی اپل و مایکروسافت به عنوان ارزشمندترین شرکت‌های جهان

به گزارش ممتاز نیوز، اپل ماه میلادی گذشته نخستین شرکتی در جهان شد که به ارزش بازار سه تریلیون دلار دست یافت. این نقطه عطف، با امید سرمایه‌گذاران به توسعه این شرکت در بازارهای جدید و انتظارات برای ملایم شدن افزایش نرخ‌های بهره آمریکا روی داد.

درآمدهای سه ماهه قوی شرکتهایی نظیر آلفابت، متا پلتفرم، شرکت تراشه سازی اینتل و سازنده تجهیزات تولید تراشه “لام ریسرچ” در مجموع، فضای بازار در ماه میلادی گذشته را بهبود بخشیدند.

سرمایه بازار متا که شرکت مادر فیس بوک است، تحت تاثیر پیش بینی مثبت از درآمد و رشد قوی درآمد تبلیغاتی در سه ماهه دوم، در ژوییه بیش از ۱۰ درصد رشد کرد.

درآمد سه ماهه گذشته مایکروسافت تحت تاثیر رشد واحد رایانش ابری و کسب و کار نرم افزار اداری، فراتر از برآورد وال استریت بود اما قیمت سهام این شرکت در ژوییه پس از این که برنامه هزینه بالا برای تامین تقاضا برای خدمات هوش مصنوعی را تشریح کرد، ۱.۴ درصد کاهش یافت. ارزش بازار مایکروسافت تا پایان ژوییه، به ۲.۴۹ تریلیون دلار رسید.

اپل روز پنج شنبه درآمدهای سه ماهه آوریل تا ژوئن را گزارش خواهد کرد.

دن ایوس، تحلیلگر شرکت وِدبوش هفته گذشته در یادداشتی نوشت: ما همچنان به شدت بر این باوریم که امسال سیر صعودی جدیدی در بازار شرکت‌های فناوری آغاز شده و بر این باوریم که تب هوش مصنوعی مشابه دوران آغاز اینترنت است، نه حباب دات کام.

بر اساس گزارش رویترز، داده شرکت رفینیتیو نشان می‌دهد که ۶۹ درصد از شرکت‌های دارای ارزش بازار متوسط و کوچک، تاکنون از برآورد درآمد سه ماهه دوم تحلیلگران، فراتر عمل کرده‌اند و بخش فناوری ۸۲ درصد از این سورپرایزهای مثبت را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/


پلاس
تکنولوژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.