ادعاهای دیروز و اعترافات امروز

۳ م دیماه ،

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اظهارات رییس‌جمهوری در رسانه ملی در باب دستاوردهای هدفمندی یارانه‌ها برای چندمین بار نشان از تناقض‌گویی‌های دولت در عرصه‌های اقتصادی و بین‌الملل داشت. رییس‌جمهوری که از ادبیاتش به روشنی می‌توان دریافت در ماه‌های پایانی دولت خود سعی در تبلیغات برای خود دارد، در این برنامه تمامی مشکلات اقتصادی را ناشی از عدم ثبات اقتصادی در تصمیم‌گیری‌ها و تحریم‌ها اعلام کرد از باب انتقاد به مجلس که باید شخص رییس جمهور به یاد داشته باشد که از لحاظ حقوقی ایشان باید مجری بماند و حقی برای این که از نظارت سهمی بخواهند و یا تمرکز قدرت اقتصادی را برای خود بطلبند ندارنداز طرف دیگر نکته ای که تضاد اظهارات رییس‌جمهور را در بیاناتش به خوبی روشن می‌سازد موضع‌گیری وی در برابر تحریم‌هاست دور نیست زمانی که رییس‌جمهور تحریم‌ها را به هیچ می‌دانست و حتی در ادبیاتی دور از شان رییس یک قوه، مدعی می‌شد که غرب هیچ کاری با این تحریم‌ها نمی‌تواند بکند و تحریم‌ها اثری بر اقتصاد و کشور ما ندارد و آنقدر تحریم کنند تا تحریم دانشان پاره شود.

مگر می‌شد کشوری تحریم شود و تاثیری نداشته باشد؟ مگر ممکن بود قدرت‌های اقتصادی راه اقتصاد را بر کشورهای دیگر ببندند و آن کشور به هیچ وجه کم‌ترین اثری نبیند؟

امروز اما رییس‌جمهور از طرف دیگر بام افتاده است و در گردشی ۱۸۰ درجه‌ای مدعی می‌شود این تحریم‌ها فلج‌کننده بود و آنچه اثر کرد ناگزیر از اثر تحریم‌ها بود. ایشان مدعی شدند که تمام تورم و مسائل ارز ناشی از تحریم و مسائل جهانی بوده است و با این ادعا خود و دولتشان و تمامی‌سیاست‌های اقتصادی نپخته و سیاسی مابانه خود را از دایره قصور مبری دانستند تیم فعلی اجرایی کشور از ابتدا به خوبی می‌دانست با سیاستی که در پیش گرفته است، حتما صابون تحریم به تنش می‌خورد و از ابتدا می‌توانست با رعایت برخی موارد اثر این تحریم‌ها را کم کند، اما نکرد. در زمانی که باید به اخطارهای دلسوزان گوش می‌داد منکر اثر تحریم‌ها شد و تنها مطرح کرد که در برابر قدرت اجرایی ما هیچ تحریمی‌اثر ندارد امروز با مدیریت‌های ناکارآمدی که صورت گرفته است مشکلات اقتصادی نقل تمامی محافل شده، قانون هدفمندی چیزی جز آنچه تصویب شد اجرا شد و تبعات آن تولید و اشتغال را تحت‌الشعاع قرار داده است. امروز رییس‌جمهور در نقطه مقابل ادعای دیروز خود مطرح می‌کند که هر آنچه از ناکامی می‌بینید اثر تحریم است کدام حرف رییس‌جمهور را باید باور و قبول کرد؟ ماه‌های پایانی دولت در حال سپری شدن است این ادعاها بیش‌از پیش اثرات منفی دارد شاید بهتر بود که شخص رییس‌جمهور برابر دوربین رسانه ملی مسئولیت مدیریت ناکارآمد خود را عهده دار می‌شود و از ملت طلب بخشش می‌کرد بدون شک پاسخ دادن به این سوال که تحریم‌های بی‌اثر چگونه در طی مدت یک یا دو سال تبدیل به فلج‌کننده می‌شوند، کار چندان راحتی نخواهد بود.

* نماینده مجلس


خبرگزاری انتخاب |
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.