ادعاهای رویترز درخصوص مذاکرات احیای برجام تکذیب شد

رویترز در حالی از آزاد شدن زندانیان آمریکایی و اروپایی زندانی در ایران به عنوان بخشی از توافق وین خبر داده که اساسا این موضوع هیچ ارتباطی به مذاکرات جاری در وین ندارد.

ادعاهای رویترز درخصوص مذاکرات احیای برجام تکذیب شد

به گزارش ممتاز نیوز، یک منبع آگاه در خصوص مذاکرات احیای برجامی گفت: خبرگزاری رویترز با ادعای دسترسی به سند ۲۰ صفحه‌ای توافق وین از مشخص شدن گام‌هایی که هر یک از طرف در مرحله اجرای توافق باید بردارند خبر داد.

وی افزود: ایران از ابتدا اعلام کرد تا زمانی که آمریکا گام‌های لازم در مسیر لغو تحریم‌ها را بر ندارد، هیچ‌گونه فعالیتی برای کاهش اقدامات هسته‌ای خود که در ردیف تعهدات برجامی است انجام نخواهد داد.

این منبع خاطرنشان کرد: رویترز در حالی از آزاد شدن زندانیان آمریکایی و اروپایی زندانی در ایران به عنوان بخشی از توافق وین خبر داده که اساسا این موضوع هیچ ارتباطی به مذاکرات جاری در وین ندارد.

وی گفت: طرفی که از توافق مربوط به تبادل زندانیان خارج شد، آمریکا بود و ایران در چارچوب توافقات قبلی آمادگی دارد در این زمینه اقدام نماید.

وی اضافه کرد: بر خلاف ادعای رویترز در خصوص مذاکره میان آمریکا و ایران به عنوان الزام دستیابی به توافق پایانی، هیچ برنامه‌ای برای گفتگوی مستقیم در دستور کار هیئت ایرانی نیست.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.