ادعای روسیه: شب گذشته ۱۵۰۰ نیروی نظامی اوکراین کشته شدند

به گفته منابع روسی شب گذشته ارتش اوکراین با تلفات بسیار سنگین حداقل ۱۵۰۰ نفر نیرو و ۲۸ تانک را در بخش جنوبی دونتسک از دست داد.

ادعای روسیه: شب گذشته ۱۵۰۰ نیروی نظامی اوکراین کشته شدند

به گزارش ممتاز نیوز، اوکراین ۱۵۰۰ نفر و ۲۸ تانک را در بخش جنوبی دونتسک از دست داد. این خبر را وزارت دفاع روسیه اعلام کرد و در بیانیه‌ای افزود که اوکراین در ۵ ژوئن به تهاجم خود ادامه داد و تلاش‌های اصلی را در بخش جنوبی دونتسک متمرکز کرد، اما عملیات فعال و فداکارانه واحدهای گروه سربازان وستوک که شجاعت و قهرمانی از خود نشان دادند، دشمن را متوقف کرد و باعث شد تا نیروهای اوکراینی موفق نشوند.

گفته شده در این عملیات واحدهای نظامی و نیروهای مسلح اوکراین متحمل خسارات قابل توجهی شدند. مجموع تلفات سربازان اوکراینی در بخش جنوبی دونتسک به بیش از ۱۵۰۰ پرسنل نظامی اوکراینی و ۲۸ تانک رسید. در میان تانک‌های آسیب دیده اوکراین، تانک‌های لئوپاد آلمان، تانک AMX-10 ساخت فرانسه و ۱۰۹ خودروی زرهی دیده می‌شود.

روز گذشته نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که بیش از ۷۰۰ نظامی اوکراینی در درگیری‌های شبانه‌روز گذشته کشته شدند.

از سوی دیگر، پایتخت اوکراین، یعنی شهر کیف یک شب سنگین را سپری کرد و براساس گزارش‌ها، صدای انفجارهای قوی در کیف شنیده شد و پدافند اوکراین در تلاش برای مقابله با اهداف هوایی بوده است.

همچنین اداره نظامی خارکف اعلام کرد که نیروهای روسی محله‌های شهر خارکف را با موشک‌های اس -۳۰۰ هدف قرار دادند.

همزمان، برخی منابع غربی از ادامه کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین ناامید به نظر می‎‌رسند و روز گذشته «کالین کال»، معاون وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که تخصیص میلیاردها دلار کمک نظامی به اوکراین بر صنایع نظامی ایالات متحده فشار وارد کرده است.

کال گفت: «تلاش‌ها برای کمک به اوکراینی‌ها بر صنایع نظامی ما فشار آورده است.»

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.