ادعای رویترز: تحریم‌های اروپا در خصوص برنامه موشکی ایران تمدید می‌شود

خبرگزاری رویترز گزارش می‌دهد که دیپلمات‌های اروپایی به ایران اطلاع داده‌اند که تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه برنامه موشک‌های بالستیک ایران که قرار است در ماه اکتبر منقضی شود تمدید خواهد شد.

ادعای رویترز: تحریم‌های اروپا در خصوص برنامه موشکی ایران تمدید می‌شود

به گزارش ممتاز نیوز، خبرگزاری رویترز به نقل از چهار منبع مطلع که از آن‌ها نام نبرد نوشت که این اقدام می‌تواند به تلافی‌جویی ایران منجر شود.

رویترز نوشت: «این منابع سه دلیل را برای حفظ تحریم‌های ایران ذکر کردند: استفاده روسیه از پهپاد‌های ایرانی علیه اوکراین؛ امکان انتقال موشک‌های بالستیک از ایران به روسیه؛ و محروم کردن ایران از مزایای توافق هسته‌ای با توجه به نقض برجام از سوی ایران، هرچند این آمریکا بود که ابتدا از آن خارج شد.»

یک دیپلمات غربی به رویترز گفت: «(قصد ما برای حفظ تحریم‌ها) به روشنی به ایرانی‌ها منتقل شده است و حالا سوال این است که آیا ایران گام‌هایی را برای تلافی جویی برخواهد داشت و این گام‌های احتمالی چه خواهد بود.»

تحریم‌های اتحادیه اروپا براساس قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل – که توافق هسته‌ای را تایید می‌کرد – قرار است روز ۱۸ اکتبر منقضی شود.

این قطعنامه از ایران می‌خواهد از توسعه موشک‌های بالستیک که امکان حمل سلاح هسته‌ای را دارد خودداری کند، اما آن را صریحا ممنوع نمی‌کند.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.