ادعای رویترز: عربستان فعلا از خیر عادی‌سازی روابط با اسرائیل گذشته است

رویترز به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد که عربستان برنامه های مورد حمایت امریکا برای عادی سازی روابط با اسرائیل را متوقف کرده است.

ادعای رویترز: عربستان فعلا از خیر عادی‌سازی روابط با اسرائیل گذشته است

به گزارش ممتاز نیوز، روسیا الیوم به نقل از رویترز نوشت: این اقدام نشان دهنده تجدید نظر سریع در اولویت های سیاست خارجی عربستان پس از تشدید جنگ بین اسرائیل و جنبش فلسطینی حماس است.

رویترز افزود: درگیری های میان اسرائیل و حماس باعث شده عربستان به تعامل با ایران بپردازد و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نخستین تماس تلفنی خود را از سوی ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران دریافت کند.

این در حالی است که ریاض تلاش می کند از تشدید خشونت ها در مقیاس وسیع تری در سراسر منطقه جلوگیری کند.

این دو منبع به رویترز گفتند: مذاکرات با حمایت امریکا در مورد عادی سازی روابط با اسرائیل که گامی کلیدی برای عربستان در پیمان دفاعی با ایالات متحده است، به تاخیر خواهد افتاد.

تا پیش از ۷ اکتبر یعنی زمانی که حماس عملیات طوفان الاقصی را آغاز کند، رهبران اسرائیل و عربستان می گفتند که به طور پیوسته به سمت توافقی پیش می روند که می توانست خاورمیانه را تغییر دهد.

منبع آگاه رویترز اعلام کردند که گفت‌وگوها در حال حاضر نمی‌تواند ادامه یابد و موضوع امتیازدهی اسرائیل به فلسطینی‌ها باید با از سرگیری مذاکرات، اولویت بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.