ادعای عجیب مقام روسی: کی‌کیف شهری روسی است / دولت اوکراین باید سرنگون شود

معاون شورای امنیت روسیه با تاکید بر سرنگونی دولت اوکراین، می‌گوید پنج شهر این کشور شهرهای روسی هستند.

ادعای عجیب مقام روسی: کی‌کیف شهری روسی است / دولت اوکراین باید سرنگون شود

به گزارش ممتاز نیوز، دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت روسیه گفت سرنگونی دولت تحت حمایت غربِ اوکراین به ریاست «ولودیمیر زلنسکی» یک هدف اعلام‌نشده اما «مهم‌ترین و اجتناب‌ناپذیرترین هدف» عملیات نظامی روسیه در اوکراین است.

رئیس‌جمهور پیشین روسیه که با خبرگزاری «ریانووستی» گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به سوالی درباره چشم‌انداز گفت‌وگوهای صلح بین مسکو و کی‌یف گفت عملیات نظامی در اوکراین در سال بعد هم ادامه می‌یابد و اهداف آن نیز دست‌نخورده باقی مانده‌اند.

به گفته مدودف، این اهداف شامل «خلع‌ سلاح نیروهای اوکراینی و از بین بردن ایدئولوژی نئونازی دولت کنونی اوکراین است».

مقام ارشد روسیه در ادامه گفت: «اودسا، دنیپروپتروفسک، خارکوف، نیکولایف و کی‌یف مانند بسیاری از شهرهای دیگر که تحت اشغال موقت (دولت اوکراین) قرار دارند، شهرهای روسی هستند.».

او درباره گفت‌وگوهای صلح نیز گفت: «البته که ممکن است. روسیه برخلاف مقام‌های احمق اوکراینی، هرگز آن را رد نکرده اما مسکو مهلت تعیین‌شده‌ای برای مذاکره ندارد و ممکن است این روند تا شکست کامل نیروهای تحت حمایت ناتو در اوکراین ادامه یابد».

در حالی که مقام‌های روسیه بارها از اوکراین خواسته‌اند به میز مذاکره بازگردد اما مقام‌های کی‌یف گفته‌اند تا زمانی که نیروهای روس از این کشور خارج نشوند، مذاکره‌ای در کار نخواهد بود.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.