ادعای لاوروف: ناتو بزودی به آسیا ورود خواهدکرد

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو انتظار دارد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به زودی در منطقه آسیا- اقیانوسیه نفوذ کند.

ادعای لاوروف: ناتو بزودی به آسیا ورود خواهدکرد

به گزارش ممتاز نیوز، سرگی لاوروف امروز چهارشنبه گفت: فکر می‌کنم که آنها یکبار دیگر ادعا خواهند کرد که یک سیاست دفاعی همچنان به قوت خود باقی است و ناتو یک ائتلاف دفاعی محسوب می‌شود.

وزیر خارجه روسیه طی سخنانی در انجمن «خوانش پریماکوف» همچنین تشریح کرد: موضوع فقط این است که خطوط دفاعی آنها در دریای چین جنوبی قرار خواهد گرفت.

ناتو در سند راهبردی ماه ژوئن خود، چین را به عنوان یک قدرت اقتصادی و نظامی، چالشی برای منافع، امنیت و ارزش های این ائتلاف دانست.

این سند نشانگر تغییری در الگوی ناتو است درحالیکه در راهبرد پیشین اتحاد آتلانتیک شمالی در ۲۰۱۰ حتی نام چین برده نشد و در آن هنگام، غرب این کشور را عمدتا به عنوان شریک بازرگانی بی خطر و پایگاه تولید می‌شناخت.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در روزهای پایانی آبان ماه در شصت و هشتمین نشست سالانه پارلمانی این ائتلاف نظامی در مادرید اسپانیا، از کشورهای عضو خواست هم زمان با قطع تدریجی وابستگی به انرژی روسیه، درباره ایجاد وابستگی های تازه به چین هم هوشیاری به خرج دهند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.