ادعای مرد یمنی درباره شمشیر حضرت علی و کشف قدیمی ترین قرآن دست نویس دنیا

قدیمی‌ترین قرآن دست‌نویس دنیا در یمن کشف شد.

 یک مرد یمنی مدعی شده است قدیمی‌ترین نسخه‌ی دست‌نویس قرآن مجید را پیدا کرده، اما از تحویل این اثر ارزشمند خودداری کرده است. مقامات یمنی پیشنهاد مبلغ ۵۶ هزار دلاری را برای دریافت این نسخه‌ی نایاب قرآن به این مرد داده‌اند،‌ اما وی اصرار بر نگهداری آن دارد.

وی مدعی شده است هنگام پایین آمدن از کوهی در جنوب شهر «دهال»، این قرآن دست‌نویس را در حالیکه در میان یک پوشش چرمی پیچیده شده بود درون یک غار پیدا کرده است.

بررسی‌های اولیه بر روی این قرآن اصیل بودن و قدمت آن را تایید می‌کند و آن را به عنوان قدیمی‌ترین نسخه‌ی دست‌نویس در دنیا معرفی می‌کند. بر روی صفحه‌ی اول این قرآن نوشته شده: «این نسخه‌ی دست‌نویس در سال ۲۰۰ هجری نوشته شده است.»

حروف به کار رفته در این قرآن دست‌نویس فاقد نقطه‌هایی هستند که امروزه در الفبای عربی وجود دارند و این نشانه‌ای دال بر این است که این قرآن به عصرها قبل تعلق دارد. نقطه بعدها با هدف تمایز حروف مشابه در زبان عربی وارد الفبا شد.

این مرد یمنی همچنین مدعی شده است، علاوه‌بر این قرآن دست‌نویس، شمشمیر «ذوالفقار» را که حضرت محمد (ص) به عنوان هدیه به علی ابن ابیطالب (ع) هدیه کرد نیز پیدا کرده است.

/۳۰۳۶۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۳نظر ثبت شده
  1. نام شما...:

    دروغه

  2. مرتضی:

    این قرآن نمی تونه قدیمی ترین نسخه ی قرآن باشه چون تو سال ۲۰۰ هجری نوشته شده قدیمی ترین قرآن تو موزه ازبکستان نگهداری میشه که دست خط خیلفه سوم عثمان هست و روی پوست آهو و به خط حجازی نوشته شده

  3. شهاب:

    محال میدونم چون در روایتی شمشیر در دست امام زمان هست .قران بیعد این همه سال تو غار یاهرجای دیگه میپوسه البته اگر خدا نخوادکه قضییهفرق میکنه.با این حال عکس اگر دارید بذارید در ایمیل ببینیم خیلی دوست دارم شمشیر مولایم علی را ببینم .کلا تصاویر ناب بذار لذت ببریم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.